تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۴۹۹۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان خبر داد:
اعزام نیروهای غواص از اهواز برای جستجوی مفقودان حادثه دز
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به حادثه غرق‌شدگی گردشگران اهوازی در رودخانه دز که عصر امروز اتفاق افتاد، از انجام هماهنگی‌های لازم برای اعزام نیروهای غواص از اهواز به دزفول خبر داد
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به حادثه غرق‌شدگی گردشگران اهوازی در رودخانه دز که عصر امروز اتفاق افتاد، از انجام هماهنگی‌های لازم برای اعزام نیروهای غواص از اهواز به دزفول خبر داد.

کیامرث حاجی‌زاده اظهار کرد: این حادثه دردناک را به خانواده جانباختگان این حادثه تسلیت می‌گوییم. این حادثه بسیار بغرنج بوده است، زیرا بیشتر قربانیان حادثه جوان بودند.

وی افزود: با اطلاع از وقوع حادثه بلافاصله با فرماندار و معاون فرماندار دزفول و همچنین شهردار دزفول تماس گرفته و خواستار بسیج شدن کلیه نیروها جهت امدادرسانی به حادثه‌دیدگان شدیم. اکنون گروه‌های امداد و نجات هلال احمر، آتش‌نشانی و شهرداری دزفول همچنان در منطقه مستقر هستند و کار جستجو برای پیدا کردن مفقودشدگان این حادثه ادامه دارد.

حاجی‌زاده ادامه داد: همچنین از شهردار اهواز خواسته‌ایم که امشب یک گروه غواص به دزفول اعزام کنند. همچنین آمادگی ارسال امکانات لازم از شوش به دزفول وجود دارد.  

وی گفت: با توجه به این حادثه و حوادث مشابهی که در روزهای گذشته رخ داده است، لزوم تدوین یک دستورالعمل برای تورهای گردشگری که گردشگران را به مناطق تفریحی و سواحل رودخانه‌ها می‌برند، احساس می‌شود. با توجه به گرمی هوا، مردم خوزستان برای شنا و آب‌تنی به وفور به رودخانه‌های دز و کرخه و کارون می‌روند، که نابلد بودن و مراجعه به مناطق کم‌شناخته شده موجب بروز حوادث تلخی برای خانواده‌ها می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان اظهار کرد: باید دستورالعملی برای کلیه تورها، چه تورهای مجوزدار و چه بدون مجوز وجود داشته باشد تا تورگردانان بدانند که گردشگران را به مناطقی که حتما غریق‌نجات در آن مناطق مستقر است، ببرند و از سفر به مناطقی که نیروهای امدادی در آن حضور ندارند و شناخته شده نیستند، خودداری کنند.

وی گفت: همچنین مسئولان در شهرستان‌هایی که نقاط ساحلی دارند، باید در محدوده‌های مشخص شده پای کار باشند تا در صورت وقوع حادثه بلافاصله وارد عمل شوند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار