تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۱۵۰۰۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رشته "مکاترونیک" برای اولین‌بار در آموزش و پرورش خوزستان
در سال تحصیلی جدید برای اولین بار در استان رشته فنی و حرفه‌ای مکاترونیک در هنرستان فنی و حرفه‌ای فتح‌المبین ناحیه 2 اهواز راه‌اندازی خواهد شد
معاون متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در سال تحصیلی جدید برای اولین بار در استان رشته فنی و حرفه‌ای مکاترونیک در هنرستان فنی و حرفه‌ای فتح‌المبین ناحیه 2 اهواز راه‌اندازی خواهد شد.

جمشید کمایی اظهار کرد: از سال تحصیلی گذشته با تغییر نظام فنی و حرفه‌ای در کشور، رشته مکاترونیک نیز به رشته‌های فعال فنی و حرفه‌ای افزوده شد و چهار استان تهران، اصفهان، اراک و قم برای اولین بار این رشته را به صورت پایلوت راه‌اندازی کردند.

وی افزود: در سال تحصیلی جدید 9 هنرستان در هشت استان رشته مکاترونیک را راه‌اندازی خواهند کرد، در استان‌های خوزستان، تهران، قزوین، تبریز، اراک، مرکزی و قم هرکدام یک هنرستان و در استان اصفهان 2 هنرستان این رشته را خواهد داشت. در خوزستان امسال هنرستان فنی و حرفه‌ای فتح‌المبین برای اولین بار در سال تحصیلی جدید رشته مکاترونیک را به لیست رشته‌های فعال خود اضافه خواهد کرد.

معاون متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در این هنرستان در سال تحصیلی جدید 400 دانش‌آموز در قالب 6 رشته آموزش داده می‌شوند، رشته‌های برق، الکترونیک، ساختمان، ماشین‌ابزار، صنایع فلز و مکاترونیک از دیگر رشته‌های فنی و حرفه‌ای فعال این هنرستان هستند. با توجه به سیاست‌های کلی مدارس فنی و حرفه‌ای، هدف ما در این هنرستان مهارت‌آموزی مبتنی بر اشتغال‌زایی است در همین راستا در سال گذشته بازارچه‌های خوداشتغالی کار و فناوری برای ارائه تولیدات دانش‌آموزان به بخش خصوصی به نمایش گذاشته شدند که با استقبال خوبی نیز روبه‌رو شد.

رشته‌ مکاترونیک مجموعه‌ای از فناوری‌های چندمنظوره و انعطاف‌پذیر متشکل از گردآوری و یا تلفیق مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر (نرم‌افزار و سخت‌افزار) و مهندسی الکترونیک است. این رشته تحصیلی برای طراحی و به کارگیری تولید اتوماتیک هوشمند (خط تولید انعطاف‌پذیر) و همچنین طراحی و نگهداری محصولات و ماشین‌آلات هوشمند طراحی شده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار