تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۱۵۰۰۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خط تولید کره حیوانی در شهرک صنعتی خرمشهر بهره‌برداری شد
برای نخستین بار در کشور خط تولید کره حیوانی لاکتیکی شیرین در شرکت صنایع غذایی سپهر صاعد اروند به بهره برداری رسید
برای نخستین بار در کشور خط تولید کره حیوانی لاکتیکی شیرین در شرکت صنایع غذایی سپهر صاعد اروند روز شنبه با حضور جمعی از مسئولان استانی و محلی در شهرک صنعتی خرمشهر به بهره برداری رسید.

مدیر عامل شرکت صنایع غدایی سپهر صاعد اروند در حاشیه افتتاحیه خط تولید کره حیوانی لاکتیکی شیرین در شهرک صنعتی خرمشهر در گفت و گو با خبرنگاران اظهارکرد:این واحد تولید برای نخستین بار در کشور سالانه 63 هزار تن تولید کره حیوانی و 250 هزار تن انواع محصولات لبنی تولید می کند.

امیرعباس زکایی افزود:این واحد تولید با هزینه 700 میلیارد ریال سرمایه گذاری برای یک هزار نفر شغل ایجاد می کند.

وی اظهارکرد: کلیه ماشین آلات این خط تولید از کشور سوسیس، آلمان و ایتالیا با سرمایه گذاری شخصی وارد شده و فقط 25 میلیارد ریال اعتبار از بانک های داخلی اخذ شد.

زکایی گفت: خط تولید صنایع غذایی سپهر صاعد اروند سالانه توانایی صادرات سالانه 500 میلیون دلار انواع محصولات لبنی را به کشور عراق را دارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون 90 درصد کره حیوانی لاکتیکی شیرین کشور از خارج از کشور تامین می شود، گفت: با افتتاح خط تولید کره حیوانی لاکتیکی شیرین در شهرک صنعتی خرمشهر از خارج شدن بیش از 300 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می شود.

زکایی در ادامه گفت:در مرحله توسعه خط تولید علاوه بر راه اندازی کشت و صنعت واحدهای دامپروری ، محصولات جدیدی در برنامه آتی تدارک دیده شده است.

نماینده مردم خرمشهر در این آیین حمایت از واحدهای تولیدی خرمشهر را از سازمان منطقه آزاد اروند خواستار شد و گفت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در حمایت از تولید داخلی، سازمان منطقه آزاد اروند برای ایجاد اشتغال پایدار در خرمشهر از سرمایه گذاران و تولید کنندگان حمایت کند.

عبداله سامری افزود: واحدهای تولیدی خرمشهر نیز موظف هستند، نیروهای بومی استخدام کند.

وی ادامه داد: امید است که 70 درصد تولید کره حیوانی کشور در خرمشهر تولید شود و بسته بندی کرده در مرحله بعدی این واحد تولیدی باشد.

شهرک صنعتی خرمشهر با بیش از 36 واحد فعال تولیدی - صنعتی در پنج کیلومتری این شهرستان واقع است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار