تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۱۵۰۰۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان توضیح داد:
دلیل اینکه در عملیات جستجوی مفقودان دز از "سگهای زنده یاب" استفاده نشد
برخی پیشنهاد استفاده از "سگهای زنده یاب" را در این عملیات مطرح می کنند در حالی که به دلیل شرایط منطقه و نوع حادثه امکان استفاده از سگهای زنده یاب در چنین عملیاتی وجود ندارد
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به ادامه جستجوی مفقودان حادثه دز گفت: برخی پیشنهاد استفاده از "سگهای زنده یاب" را در این عملیات مطرح می کنند در حالی که به دلیل شرایط منطقه و نوع حادثه امکان استفاده از سگهای زنده یاب در چنین عملیاتی وجود ندارد.

صادق سلامت با اشاره به دلایل عدم استفاده از سگهای زنده یاب در عملیات جستجوی مفقودان حادثه دز که در خوزستان مطرح شده است، اظهار کرد: باید توجه داشت که سگهای زنده یاب تنها برای جستجو در آوار و ساختمانهای تخریب شده و در وسعت محدود استفاده می شوند در حالی که منطقه ای که در حادثه گردشگران دز مورد جستجو قرار گرفته است، بسیار وسیع و کوهستانی است.

وی افزود: نکته دوم اینکه اگر بنا باشد که از سگهای زنده یاب استفاده شود، حتما باید مربی سگ به همراهش در جستجو حضور داشته باشد و از آنجا که منطقه اطراف رودخانه دز منطقه ای صعب العبور و وسیع است و اصلا قابلیت استفاده از سگهای زنده یاب در این منطقه وجود ندارد.

سلامت ادامه داد: همچنین اگر بنا باشد که از سگ در جستجوی مفقودان دز استفاده شود باید از سگهای ردیاب یا سگهای شکاری استفاده شود که این سگها در اختیار هلال احمر نیست و در حوادث به کار ما نیز نمی آید.

وی گفت: از آنجا که وضعیت مفقودان حادثه دز مشخص نیست، به همین دلیل ما در این عملیات از دید هوایی استفاده کردیم و اکنون نیز عملیات گشت شبانه با حضور تیمهای امداد و نجات در سیلاب در منطقه در حال انجام است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار