تفاهمنامه سه جانبهای فی مابین اداره کل راه و شهرسازی استان، شهرداری اهواز و سازمان نظام مهندسی در زمینه راهاندازی سامانه مشترک ثبت اطلاعات ساختوساز ساختمان و مسکن در سطح شهر اهواز به امضاء رسید
در جلسهای که روز گذشته با حضور معاون امور عمرانی استاندار خوزستان برگزار شد تفاهمنامه سهجانبه ای فی مابین اداره کل راه و شهرسازی استان، شهرداری اهواز و سازمان نظام مهندسی برای ایجاد سامانه مشترک ثبت اطلاعات ساختوساز ساختمان و مسکن در سطح شهر اهواز به امضا رسید.
فرامند هاشمی زاده، معاون امور عمرانی استاندار در این خصوص اظهار کرد: این تفاهمنامه با تلاش مدیران و کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری اهواز و سازمان نظام مهندسی در راستای ایجاد سامانه مشترک به منظور ثبت عملکرد مهندسین، اطلاعات کلیه پروانههای ساختمانی صادره، ارسال الکترونیکی نقشهها، مکاتبات و گزارشات مرحلهای مهندسین ناظر و در مجموع ارتقای بهرهوری با ایجاد ارتباط پایدار و منسجم میان دستگاههای ذیربط تهیه و امضا و از ابتدای مردادماه سال جاری اجرایی خواهد شد.
وی افزود: جلوگیری از جعل اسناد سازمان نظام مهندسی و بهروز بودن گزارشات و پروندههای ساختوساز، ایجاد سلامت اداری در تشکیلات ساختوساز مسکن و تقویت ارتباط بین نهادهای ذیربط که در بلندمدت موجب رونق پایدار بازار مسکن خواهد شد از دیگر اهداف راهاندازی این سامانه است.
هاشمی زاده ادامه داد: بازار مسکن یکی از ارکان اصلی در چرخه اقتصاد کشور است و در صورتی که بتوان در این زمینه به یک روند رشد و رونق پایدار برسیم میتوان تأثیرات مثبت آن در چرخه اقتصادی و متعاقب آن در بحث بهسازی ساختوساز و تعالی مدیریت شهرها در افق برنامه بلندمدت سیمای شهر و در نهایت رضایتمندی مردم را شاهد بود.
معاون امور عمرانی استاندار خوزستان همچنین با اشاره لزوم آگاهسازی مردم در این خصوص گفت: معمولاً در مسیر ایجاد تحولات جدید موانع زیادی به وجود میآید به همین دلیل باید تمامی جوانب را لحاظ و آمادگی کامل برای توجیه و اقناع موضوع را به همراه اطلاعرسانی دقیق به شهروندان در دستور کار قرار دهیم.
وی در پایان گفت: این سامانه پس از تلاشهای بسیار و برگزاری 22 جلسه در سطح مدیریتی و کارشناسی برای اولینبار در سطح کشور راهاندازی شد و امیدواریم با موفقیت در این زمینه استان خوزستان به خاستگاه این دستاورد در کشور مبدل شود.