تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۱۵۰۱۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار اهواز:
متخلفان انتخابات شورای شهر اهواز به دادگاه می روند
پرونده تخلفات شورای شهر اهواز در مراجع قضایی در دست اقدام است
فرماندار اهواز با بیان اینکه صحت انتخابات شورای شهر اهواز تایید شده گفت: پرونده تخلفات شورای شهر اهواز در مراجع قضایی در دست اقدام است.

نبی الله خون میرزایی یکشنبه اظهار کرد: انتخابات شورای شهر اهواز به تایید هیات نظارت شهرستان و هیات عالی نظارت استان قرار رسیده و به فرمانداری اعلام شده که فرمانداری نیز برابر آیین نامه اجرایی آگهی عمومی کرده است.

وی افزود: همه راهکارهای قانونی برای رسیدگی به اعتراضات پیش بینی شده و نامزدهای معترض بر اساس قانون، شکایت های خود را مطرح کرده و رسیدگی لازم انجام شده است.

خون میرزایی با بیان اینکه در بازشماری آرا اشکالات کنار گذاشته شد، تاکید کرد: به تمام تخفات رسیدگی و نتایج اعلام شده آرایی است که تخلفات از آنها پاک شده است.

وی از طرح پرونده تخلفات انتخابات شورای شهر اهواز در دادگاه خبر داد و تصریح کرد: پرونده تخلفات این انتخابات در بستر قانونی خود مورد رسیدگی قرار می گیرد و در مراجع قضایی در دست اقدام است.

بر اساس این گزارش، نتایج اولیه پنجمین دوره شورای شهر اهواز 31 اردیبهشت و نتیجه نهایی آن 31 خرداد اعلام شد.

پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت برگزار شد اما به دلیل اعتراض تعدادی از نامزدهای شورای اسلامی شهر اهواز نسبت به تخلفاتی که در شمارش آرا و نحوه برگزاری انتخابات اتفاق افتاد، در مرحله اول 92 صندوق و در مرحله دوم 85 صندوق بازشماری شد.

هیات عالی نظارت بر انتخابات شورای شهر در خوزستان (خادمی نماینده ایذه، ساعدی نماینده دشت آزادگان و مختار از نمایندگان آبادان در مجلس شورای اسلامی) صحت انتخابات را تایید کردند اما تا کنون توضیحاتی درباره روند شمارش آرا ارائه نکرده اند.

هنوز هم تعدادی از نامزدهای انتخابات شورای شهر اهواز در حال پیگیری اعتراض خود در مرکز هستند.

دادستان اهواز در نشست خبری خود در خرداد بر برخورد با متخلفان پرونده انتخابات شورای شهر اهواز تاکید کرده است.

*شهرداری و آبفا مقصران حادثه مرگ کودک اهوازی

فرماندار اهواز همچنین درباره نتیجه گزارشی که درباره مرگ کودک سه ساله در کانال فاضلاب در اهواز تهیه شده، گفت: کارگروهی زیرنظر معاون عمرانی استاندار تشکیل و گزارش فنی این حادثه تهیه شد که به دستگاه قضایی ارائه شده است.

وی افزود: این پرونده تحت نظر دادستان اهواز در حال بررسی است.

خون میرزایی اظهار کرد: در این گزارش سهم دستگاه های کم کار و متخلف را مشخص و شهرداری اهواز و آب و فاضلاب اهواز در این حادثه مقصر شناخته شدند.

بر اساس این گزارش، یک کودک سه ساله شب 25 خرداد امسال در کانال بدون سرپوش فاضلاب در کوی علوی اهواز سقوط کرد و جان داد. جسد این کودک بعد از حدود 24 ساعت پیدا شد.

شرکت آب و فاضلاب اهواز و شهرداری اهواز هر دو از پذیرش مسئولیت این حادثه شانه خالی کردند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار