تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۱۵۰۱۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز برداشت و خرید تضمینی دانه روغنی آفتابگردان
همزمان با شروع عملیات برداشت دانه روغنی آفتابگردان ، خرید تضمینی این محصول در مناطق مختلف استان نیز آغاز شد
مدیرکل تعاون روستایی خوزستان گفت: همزمان با شروع عملیات برداشت دانه روغنی آفتابگردان ، خرید تضمینی این محصول در مناطق مختلف استان نیز آغاز شد.

مهدی صیاحی یکشنبه پیش بینی کرد: حدود یک هزار و 200تن دانه روغنی به قیمت تضمینی از کشاورزان خوزستانی توسط مراکز خدمات روستایی و شرکت های تعاونی خریداری و به کارخانه های روغن کشی حمل شود.

وی مناطق عمده کشت و تولید دانه روغنی آفتابگردان را بهبهان، شوشتر ، اندیمشک ، دزفول بیان کرد و گفت:هر کیلوگرم دانه روغنی آفتابگردان 26هزار و 644ریال به قیمت تضمینی از کشاورزان استان خریداری می شود.

مدیرکل تعاون روستایی خوزستان با بیان اینکه کشت دانه روغنی آفتابگردان در سالهای اخیر مورد استقبال کشاورزان استان قرار گرفته، افزود: کار برداشت و خرید تضمینی محصول آفتابگردان تا 2 هفته ادامه خواهد داشت.

صیاحی بر لزوم شتاب بخشیدن بر حمل این محصول به کارخانه های روغن کشی کشور با توجه به فسادپذیری این محصول تاکید کرد.

امسال کشاورزان خوزستانی ، 18هزار و 940تن دانه روغنی کلزا نیز به نرخ تضمینی به دولت فروختندکه از حیث میزان تولید رتبه سوم کشوری را پس از گلستان و اردبیل کسب کردند.

وزارت جهاد کشاورزی به منظور کاهش وابستگی واردات روغن خوراکی ، کشت دانه های روغنی به خصوص دانه آفتابگردان و کلزا را به کشاورزان توصیه کرده است.

در این راستا در چند سال اخیر کشاورزان خوزستانی کشت دانه های روغنی را جایگزین کشت سایر محصولات کرده اند.

استان خوزستان سالانه با تولید 14.5میلیون تن محصولات کشاورزی ، باغی و دامی و شیلاتی به ارزش بیش از 70هزار میلیارد ریال رتبه نخست را در کشور دارا است.

در این استان زرخیز با داشتن 1.2 میلیون هکتار زمین کشاورزی زیرکشت بیش از 120نوع محصول کشاورزی و باغی تولید می کند.

استان خوزستان سالانه با تولید 14.5میلیون تن محصولات کشاورزی ، باغی و دامی و شیلاتی به ارزش بیش از 70هزار میلیارد ریال رتبه نخست را در کشور دارا است.

طبق برنامه اعلام شده از سوی موسسه جهاد نصر ، با اجرای کامل طرح 550هزار هکتاری معروف به طرح مقام معظم رهبری ، تولیدات سالانه بخش کشاورزی خوزستان به 25میلیون تن افزایش خواهد یافت.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار