تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۵۰۲۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به رشد مصرف:
کاهش حداقل 5 درصدی مصرف به تداوم برق‌رسانی در استان کمک می‌کند
به دنبال تداوم گرما و شرجی بسیار شدید در روزهای گذشته در خوزستان پیک بار مصرف برق شبکه استان از مرز 8000 مگاوات گذشت
معاون برنامه‌ريزی و تحقيقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: به دنبال تداوم گرما و شرجی بسیار شدید در روزهای گذشته در خوزستان و علی‌رغم پیاده‌سازی طرح‌های مختلف در سطح استان برای مدیریت مصرف برق شامل تعطیلی ادارات در ساعت 13، همکاری صنایع بزرگ استان و کاهش مصرف در ساعات اوج مصرف، پیک بار مصرف برق شبکه استان از مرز 8000 مگاوات گذشت.

سيد مهرداد بلادی موسوی اظهار کرد: مقدار دقیق پیک مصرف در ساعت 14:54 چهارشنبه 28 تیرماه 8220 مگاوات است که نسبت به پیک مصرف روز مشابه سال قبل که 7702 مگاوات در ساعت 14:24 دقیقه بوده، بیش از 6.7درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی افزود: با توجه به شرایط سخت آب و هوای استان، متوسط پیک مصرف 19 روز اخیر در تیرماه سال جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل به طور متوسط  هفت درصد رشد داشته، بنابراین با توجه به شرایط خاص جوی از مردم استان در شهرهای مختلف درخواست می‌کنیم به منظور جلوگیری از قطع برق در مصرف انرژی الکتریکی صرفه‌جویی کنند .

بلادی ادامه داد: از جمله راهکارهای صرفه‌جویی می‌توان به تنظیم ترموستات کولرها در محل زندگی و کار روی 25 درجه، استفاده از روشنایی روز، عدم به کارگیری لامپ‌های پُرمصرف، ذخیره نکردن مواد غذایی بیش از حد نیاز در یخجال و فریزر و پرهیز از بکارگیری لوازم برقی پر مصرف اضافی در ساعات پیک اشاره کرد .

‏وی موسوی تصریح کرد: با کاهش حداقل پنج درصد مصرف برق می‌توان به تداوم برق‌رسانی کمک کرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار