تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۱۵۰۲۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک:
طرح توسعه تولید محصولات گوشتی در اندیمشک اجرا شد
با پیگیری‌های صورت گرفته امسال طرح‌های ویژه‌ای در این شهرستان و به جهت گسترش تولید محصولات دامی طراحی و به اجرا رسیده است
رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته امسال طرح‌های ویژه‌ای در این شهرستان و به جهت گسترش تولید محصولات دامی طراحی و به اجرا رسیده است.

 شهرستان اندیمشک با برخورداری از بستر جغرافیایی مناسب یکی از مهم‌ترین شهرهای استان خوزستان در زمینه محصولات دامی و تولیدات کشاورزی است.

سید هدایت‌الله موسوی با بیان اینکه توجه به توسعه تولیدات کشاورزی در شهرستان زمینه توسعه پایدار و کارآفرینی مناسبت را بیش از گذشته فراهم می‌کند اظهار داشت: خدمات گسترده‌ای در زمینه توسعه تولید محصولات دامی و کشاورزی شهرستان با همکاری نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان طراحی و به اجرا رسیده است.

اختصاص تسهیلات 75 میلیاردی به کشاورزان اندیمشک

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک ادامه داد: امسال با اختصاص 75 میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض به کشاورزان شهرستان اندیمشک، اجرای طرح به کار گیری روش‌های نوین آبیاری در تولید محصولات کشاورزی و جایگزین کردن روش‌های سنتی با این روش‌ها مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: با اجرای این طرح، کشاورزان شهرستان اندیمشک تا میزان 70 میلیون ریال برای هر هکتار به کشاورزان وام بلاعوض دریافت می‌کنند و با اجرای آن، خدمات حوزه بهینه سازی مصرف آب در تولیدات کشاورزی این شهرستان، گسترش می‌یابد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک عنوان کرد: اجرای طرح‌های مدرن کشاورزی، صرفه جویی در نیروی کار و مصرف، کاهش هزینه‌های تولید محصولات کشاورزی از جمله دیگر بخش‌های اجرای این طرح در شهرستان اندیمشک، است.

طرح توسعه و تولید محصولات دامی در اندیمشک اجرا شد

وی گفت: با توجه به نقش مهم محصولات دامی در منابع غذای شهروندان، طرح‌های ویژه‌ای در این شهرستان و به جهت، گسترش تولید این محصولات، طراحی و به اجرا رسیده است.

موسوی با اشاره به این که با اجرای این طرح‌ها، زمینه توسعه تولید محصولات گوشتی و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار در شهرستان فراهم و نیازهای بخش‌های مختلف تولیدی تأمین شده است، بیان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته امسال میانگین تولید گوشت در شهرستان، بیش از 140 افزایش یافته است.

وی با بیان این که این میزان تولید به نسبت سال گذشته، 10 درصد افزایش داشته است، افزود: امسال بیش از یک هزار و 340 واحد سنتی و صنعتی دام سنگین اندیمشک در زمینه تولید محصولات دامی و گوشتی به فعالیت پرداخته‌ تا نیازهای شهروندان را در زمینه گوشت سفید و قرمز، تأمین شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک عنوان کرد: 2 هزار و 800واحد پرورش سنتی و صنعتی دام سبک در شهرستان اندیمشک فعال هستند که این میزان واحد تولیدی فعال، اندیمشک را به یکی از مهم‌ترین قطب‌های تولید محصولات گوشتی استان خوزستان، تبدیل کرده است.

بیش از 27 مرغداری فعال در سطح شهرستان اندیمشک فعال هستند

وی افزود: هم چنین، بیش از 27 مرغداری فعال در سطح شهرستان فعال هستند ودر زمینه تولید محصولات این حوزه و تأمین نیازهای گوشت سفید استان خوزستان به فعالیت می‌پردازند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک ادامه داد: تا کنون و در سه ماهه نخست امسال، بیش از یک هزار و 400 تن محصولات گوشتی در شهرستان اندیمشک تولید و روانه بازار مصرف شده است.

وی گفت: از این میزان تولید، 340 تن مربوط به گوشت قرمز و 75 تن نیز به تولیدات گوشت گوساله و گاو و هم چنین 265 تن نیز به گوشت گوسفند،اختصاص یافته است.

موسوی عنوان کرد: هم چنین بیش از یک هزار و 100 تن گوشت سفید درمرغداری‌های این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شده و در حوزه تولید گوشت اندیمشک با رشد قابل توجهی مواجه شد.

وی با بیان این که توجه به رشد تولید محصولات گوشتی در شهرستان یکی از مهم‌ترین اهداف جهاد کشاورزی اندیمشک است، افزود: محصولات گوشتی اندیمشک، پس از تأمین نیازهای شهروندان به شهرها و استان‌های مختلف کشور صادر می‌شود.

اعطای کمک هزینه خرید علوفه در اندیمشک

وی با اشاره به این که یکی از این طرح‌ها، اعطای کمک هزینه خرید علوفه دراندیمشک بوده است، گفت: به همین جهت امسال بیش از 500 تن یونجه در بین دامداران شهرستان اندیمشک تهیه و توزیع شد تا زمینه برای گسترش تولید محصولات کشاورزی بیش از گذشته، تأمین و فراهم شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک با بیان این که این یونجه‌ها در قالب بسته بندی شده استاندار بین واحدهای دامداری سنتی و صنعتی شهرستان توزیع شده است، عنوان کرد: دامدارانی که که در طرح، اصلاح‌نژاد گاو شیری و گاومیش شهرستان مشارکت دارند، این علوفه‌ها را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان این که این یونجه‌ها، بین 65 دامدار منطقه، توزیع شده است، افزود: برای اجرای این طرح اعتباری بالغ بر 400 میلیون ریال اختصاص یافته است که این اعتبار از محل طرح استحصال منابع جدید علوفه‌ای تأمین شده است.

موسوی با بیان این که در حال حاضر 29 واحد گاو شیری در مجتمع دام پروری شهرستان اندیمشک فعال هستند، بیان کرد: در 3سال گذشته هیچگونه توزیع علوفه در سطح شهرستان صورت نگرفته و با اجرای این طرح، خدمات حوزه کشاورزی و تولیدات آن در شهرستان، گسترش یافته است.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار