تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۱۵۰۳۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طلبکاران گروه ملی صنعتی فولاد خواستار پرداخت طلب خود شدند
حدود 40 نفر از طلبکاران خرید و قطعه ساز گروه ملی صنعتی فولاد ایران ، صبح روز چهارشنبه بار دیگر در محل این شرکت در اهواز تجمع کرده و خواستار پرداخت طلب خود از سوی این شرکت شدند
یکی از تجمع کنندگان که خواست نامش فاش نشود به خبرنگار ایرنا گفت: طلبکاران این شرکت هفته ای 2 بار در محل این شرکت حضور پیدا کرده و خواستار دریافت مطالبات خود هستند.

وی افزود: حداقل مطالبات مربوط به 2 سال گذشته است و مسئولان مربوطه در هر بار مراجعه با خریدن زمان یک وعده دروغ به ما تحویل می دهند و خود را در شرکت پنهان می کنند.

این طلبکار شرکت گروه ملی فولاد اهواز گفت: مدیرعامل گروه ملی فولاد نیز به قول خودعمل نمی کند.

وی ادامه داد: در برخی مراجعه ها دفتر دار مدیرعامل با حضور در میان تجمع کنندگان اعلام می کند که من کاره ای نیستم و روی صحبت های من حساب باز نکنید و قرار است از دادگستری پول آزاد شود.

این تجمع کننده بیان کرد: امروز یکی از معاونان گروه ملی به صورت تلفنی به کارکنان قول داد که قرار است هفته آینده جلسه ای با طلبکاران برگزار شود و بخشی از مطالبه آنها پرداخت شود.

این تجمع از ساعت 8:30 امروز صبح آغاز و تا ساعت 10:30 ادامه داشت.

گفتنی است کارکنان و کارگران این شرکت نیز در چند روز گذشته با تجمع هایی، خواستار دریافت حقوق معوقه خود شده بودند.

به دنبال اعتصاب پنج روزه کارگران گروه ملی فولاد ، ایرنا مصاحبه‌ای با حمید محمودی، مدیرعامل گروه ملی فولاد انجام داد که وی اعلام کرد حقوق‌ سه ماه نخست امسال کارگران این گروه، پرداخت شده و خط فولاد سازی آن فعال است اما تعدادی از کارگران این شرکت اظهار کردند صحبت‌های مدیر عامل درباره پرداخت حقوق کارگران صحت ندارد و آنها چندین ماه است که حقوقی دریافت نکرده‌اند؛ همچنین هم اکنون این شرکت تولیدی هم ندارد و خطوط تولید آن متوقف است.

بر اساس این گزارش، ﮔﺮﻭﻩ ﻣﻠﯽ ﺻﻨﻌﺘﯽ ﻓﻮﻻﺩ ﺍﯾﺮﺍﻥ از معدود تولیدکنندگان بزرگ محصولات نوردی با ظرفیت سالیانه یک میلیون و 435 هزار تن فرآورده های فولادی و 430 هزار تن شمش فولادی و بیش از سه هزار نفر نیروی کار متخصص و متعهد است که در شرق اهواز قرار دارد.

این شرکت در سال 88 به بخش خصوصی واگذار شد و در پی مطرح شدن پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی در سال 1390 تاکنون زیر نظر دادستانی و مدیران منصوب آن اداره شده است.

بلاتکلیفی این شرکت موجبات زیان انباشته در این مجتمع عظیم فولادی را فراهم کرده و کارگران و پیمانکاران این شرکت تاکنون چندین بار برای مطالبات خود تجمع کرده اند.

شرکت گروه ملی فولاد اسفند پارسال به بانک ملی واگذار شد.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: گروه ملی فولاد
:
:
:
آخرین اخبار