تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۱۵۰۳۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جزییات نحوه توزیع کتب درسی دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به ثبت‌نام اینترنتی دانش‌آموزان برای دریافت کتاب‌‌های درسی، از باز شدن مجدد سامانه سناد برای جاماندگان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی و پیش‌دانشگاهی از 15 مردادماه خبر داد و گفت: ثبت‌نام برای پایه اول ابتدایی و فنی و حرفه‌ای نیز از 15 مرداد تا پایان شهریور انجام خواهد شد.

جمشید کمایی در خصوص وضعیت توزیع کتاب‌های درسی مدارس با بیان اینکه کتاب‌های دوره ابتدایی توسط مدارس توزیع خواهند شد، اظهار کرد: طی طرحی که به مدت 2 سال است که به صورت آزمایشی اجرا می شود، دانش‌آموزان می‌توانند خود با مراجعه به سامانه سناد نسبت به ثبت‌نام برای دریافت کتب ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به مشکلات دانش‌آموزان ابتدایی برای تهیه کتب درسی، عنوان کرد: ما به مدیران مدارس اعلام کرده‌ایم که می‌توانند به صورت متمرکز هزینه کتاب‌های درسی را بر اساس نرخی که توسط وزارت آموزش و پرورش اعلام شده از والدین دریافت کنند و ثبت‌نام دانش‌آموزان را در سامانه انجام دهند، اما اگر فردی خودش بخواهد ثبت‌نام کند نیز می‌تواند شخصا نسبت به این کار اقدام کند و با تحویل فیش پرداخت هزینه کتاب‌ها به مدرسه، کتاب‌ها را از انبار کتاب اداره‌کل آموزش و پرورش دریافت کند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه کتاب‌های پایه‌های متوسطه اول و دوم از طریق کتاب‌فروشی‌های سطح شهر توزیع می‌شوند، ادامه داد: دانش‌آموزان این مقاطع می‌توانند با مراجعه به کتاب‌فروشی‌هایی که محل توزیع کتب درسی هستند، کتاب‌های درسی مورد نظر را خریداری کنند. ما تقاضا داریم دانش‌آموزان پایه‌های متوسطه اول و دوم با مراجعه به کتاب‌فروشی‌های سطح شهر، برای دریافت کتاب نام‌نویسی کنند تا کتاب‌فروشی‌ها بتوانند به میزان لازم کتاب تهیه کنند.

کمایی افزود: کتاب‌های فنی و حرفه‌ای نیز مانند کتاب‌های مقطع ابتدایی از طریق ثبت‌نام در سامانه سناد، توسط اداره‌کل آموزش و پرورش و با توجه به آمار اعلام شده از  سوی مناطق، توزیع خواهد شد.

وی تصریح کرد: امسال کتاب‌های پایه یازدهم، جدید هستند و ممکن است بخشی از این کتاب‌ها با تاخیر به دست دانش‌آموزان برسد؛ بنابراین تمام تلاش ما این خواهد بود که این کتاب‌ها تا پایان شهریور در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: در بخش فنی و حرفه‌ای نیز پیش‌بینی می‌شود یک یا دو عنوان کتاب با تأخیر به دست دانش‌آموزان برسد که جای نگرانی ندارد، چرا که ما تلاش خواهیم کرد کتاب‌ها به سرعت تهیه شوند.

کمایی با بیان اینکه دو عنوان از کتاب‌های فنی و حرفه‌ای به شکل کارگاهی تدریس می‌شوند، عنوان کرد: سال گذشته سعی کردیم برای نیم‌سال اول، همه‌ی زمان کارگاه را به کتابی که زودتر در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته بود اختصاص دهیم و در نیم‌سال دوم وقت کارگاه برای کتابی که با تأخیر رسیده بود در نظر گرفته شود. در سال گذشته برای سایر مقاطع از نظر تهیه کتاب مشکلی وجود نداشت.

وی با بیان اینکه مهلت ثبت‌نام در سامانه برای دریافت کتاب برای پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی و پیش‌دانشگاهی تا پنجم تیرماه بوده است، گفت: این سامانه برای دانش‌آموزانی که از ثبت‌نام جا مانده‌اند از 15 مردادماه دوباره فعال خواهد شد و این افراد می‌توانند در فرصت مجددی که در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد، نسبت به این کار اقدام کنند. همچنین ثبت‌نام پایه اول ابتدایی و بخش فنی و حرفه‌ای از 15 مرداد تا پایان شهریور انجام خواهد شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار