تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۱۵۰۳۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رسیدگی‌دادستان‌خوزستان به مشکلات‌قضایی 75 زندانی
در راستای اجرای سیاستهای قضایی کشور و حقوق شهروندی ، دادستان عمومی و انقلاب استان خوزستان با حضور در زندان مرکزی اهواز به مسائل و مشکلات جمعی از زندانیان رسیدگی کرد
در راستای اجرای سیاستهای قضایی کشور و حقوق شهروندی ، دادستان عمومی و انقلاب استان خوزستان با حضور در زندان مرکزی اهواز به مسائل و مشکلات جمعی از زندانیان رسیدگی کرد.

در این دیدار و رسیدگی قضایی که با حضور رضا پوستچی مدیر کل زندانهای استان انجام شد دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان با 75 نفر از زندانیان دیدار چهره به چهره داشت و مسائل و مشکلات قضایی آنها را بررسی و مورد رسیدگی قرار داد و برای رفع موارد قضایی و درخواست های کیفری دستورهای لازم را صادر کرد.

عباس حسینی پویا دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان در پایان نشست رسیدگی قضایی که به مدت 2 ساعت انجام شد گفت:رسیدگی قضایی به زندانیان در راستای پیگیری سیاست های کلان قضایی کشور ابلاغی رئیس قوه قضائیه و در راستای توسعه قضایی، کنترل و کاهش هدفمند جمعیت کیفری و حقوق شهروندی در جهت اعطای امتیازات و تسهیلات قضایی و قانونی به افراد واجد شرایط انجام می شود.

وی با تقدیر از اداره کل زندانهای استان به سبب تعامل مطلوب و هدفمند با دستگاه قضایی گفت: اطلاع رسانی و تحلیل آماری مناسب مدیرکل زندانها به شورای کاهش جمعیت کیفری دادگستری کل استان موجب می‌شود شرایط و پیشرفت و نیازهای توسعه قضایی و شرایط اجرای برنامه های ستاد کاهش جمعیت کیفری به شکل کیفی و دقیق ترسیم شود تا رسیدگی های قضایی به صورت عملی و متناسب با نیازهای حوزه های قضایی رصد شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان تصریح کرد: این بازدید ها به صورت ماهانه و با حضور معاونان دادستان در مرکز استان و همچنین دادستان ها در زندان ها و مراکز تامینی و تربیتی تابعه استان در دستور کار قرار خواهد داشت.

در استان خوزستان 120هزار و 500زندانی در 11 زندان استان دوران حبس و محکومیت خود را سپری می کنند.

در چهار سال اخیر تعداد زندانیان استان خوزستان از 15هزار نفر به تدریج روند کاهشی داشته است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار