تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۱۵۰۳۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۱۴۰ مدرسه چادری در خوزستان وجود دارد/ وجود بیش از ۳۰ مدرسه کپری و سنگی در مناطق صعب‌العبور
ساختمان‌های مدارس عشایر بیش از ۳۰ سال قدمت دارند همچنین بیش از ۸۵ مدرسه کانکسی و ۱۴۰ مدرسه چادری در این مناطق وجود دارد
مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان با اشاره به بیشترین مدارس غیراستاندارد و خطرآفرین در مناطق عشایرخوزستان، گفت: ساختمان‌های مدارس عشایر بیش از ۳۰ سال قدمت دارند همچنین بیش از ۸۵ مدرسه کانکسی و ۱۴۰ مدرسه چادری در این مناطق وجود دارد.

حمید قنبری درباره وضعیت ثبت‌نام دانش‌آموزان عشایری اظهار داشت: 14 هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری که تا پایان شهریورماه ادامه دارد مشغول به تحصیل بودند. طبق برآوردهای صورت گرفته تاکنون 50 درصد دانش‌آموزان عشایر برای سال تحصیلی جدید ثبت‌نام کردند.

وی با بیان اینکه ضمن چالش‌های موجود عشایر دارای قابلیت‌های متعددی هستند، افزود: یکی از چالش‌ها عدم دسترسی به خانواده و والدین است و 50 درصد ثبت‌نام‌شدگان با تلاش مدیران مدارس عشایری و بدون حضور والدین انجام شده است.

مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول را مشکل اساسی دانست و گفت: با توجه به اینکه تعداد زیادی از خانواده‌ها در ییلاق به سر می‌برند با 7 استان همجوار مکاتبات انجام شد به دلیل اینکه تا زمانی که طرح سنجش سلامت دانش‌آموزان صورت نگیرد امکان ثبت‌نام نهایی دانش‌آموزان وجود ندارد.

وی عنوان کرد: برگزاری طرح سنجش سلامت 2 هزار نفر کار پیچیده است به دلیل اینکه  دانش‌آموزان در مناطق صعب‌العبور و به صورت پراکنده زندگی می‌کنند اما برگزاری طرح سنجش سلامت از تعیین سلامت روحی و جسمی دانش‌آموز و درصورت نیاز محیا کردن شرایط لازم برای دانش‌آموزان استثنایی اهمیت دارد.

وجود بیش از 30 مدرسه کپری و سنگی در مناطق صعب‌العبور

قنبری درباره وضعیت اماکن آموزشی مناطق عشایری بیان کرد: به‌رقم تلاش‌های فروان مسئولان مربوطه برای احداث 76 مدرسه و جایگزینی 40 مدرسه کانکسی به جای چادر اما همچنان شاهد محروم‌ترین مناطق برای سامان دادن به فضای آموزشی عشایر هستیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه امسال با توجه به اطلاعاتی که کسب کردیم اعتباری برای ساخت و ساز اماکن آموزشی مناطق عشایری تخصیص داده نشده که این مسئله مشکلات جدیدی برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و تبدیل وضعیت مدارس کانکسی و چادری ایجاد می‌کند.

مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان با بیان اینکه بیشترین مدارس غیراستاندارد و خطرآفرین در مناطق عشایر وجود دارد، خاطرنشان کرد:  با توجه به اینکه تعداد زیادی از ساختمان‌های مدارس بافت قدیمی با قدمت بیش از 30 سال دارند در حال حاضر بیش از 85 مدرسه کانکسی و بیش از 140 مدرسه چادری وجود دارد.

وی با بیان اینکه 30 الی 40 مدرسه  کپری و سنگی در مناطق صعب‌العبور هستند، ادامه داد: وجود چنین مدارسی نیازمند نگاه ویژه است.
مرجع / تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
-
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
0
0
آیا نفت وگاز وپتروشیمی ماازکشورامارات وعربستان کمتراست؟چرابایداینگونه باشیم
:
:
:
آخرین اخبار