تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۱۵۰۴۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون فرماندار شادگان:
ای سی بالا تالاب نخیلات شادگان را تهدید می کند
کم آبی و EC بالای ۱۳۰۰۰ تالاب شادگان، نخیلات شهرستان را تهدید می کند
معاون فرماندار شادگان در جلسه شورای کشاورزی گفت: کم آبی و EC بالای ۱۳۰۰۰ تالاب شادگان، نخیلات شهرستان را تهدید می کند.

نعمت الله آلبوغبیش صبح امروز در جلسه شورای کشاورزی شهرستان که در  محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، از EC بالای تالاب شادگان خبر داد و اظهارکرد:  علیرغم گذشت ۱۰ روز از زمان رهاسازی آب از سد مارون برای نخیلات شادگان هنوز آب رودخانه جراحی به انتهای نهر خروسی نرسیده و EC بالای ۱۳۰۰۰ تالاب شادگان نخیلات شهرستان را تهدید می کند.

معاون فرماندار شادگان با تاکید بر ضرورت تشکیل منظم و مستمر جلسات شورای کشاورزی شهرستان به منظور رسیدگی به مشکلات کشاورزان و نخلداران، تسریع در تعیین قیمت توافقی خرید خرما را خواستار شد.

وی مهمترین خواسته نخلداران را تامین آب کافی و خرید تضمینی محصول خرما عنوان و بر لزوم پیگیری موضوع از طریق استان و وزارتخانه‌های مربوطه تاکید کرد.

آلبوغبیش در ادامه بر لزوم تسریع در تکمیل طرح انتقال آب از کارون به تالاب شادگان توسط اداره حفاظت محیط زیست که مدت اجرای آن طولانی شده است و تامین حقآبه تالاب توسط سازمان آب و برق تاکید کرد.

در این جلسه مقرر شد مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان با همکاری بخشداران و دهیاران نسبت به بستن انتهای انهار فرعی به منظور استفاده بهینه و حداکثری از آب اقدام و موضوع خسارت وارده به محصولات گندم و خرما از طریق صندوق بیمه استان به طور جدی پیگیری شود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار