تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۱۵۰۴۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
80 مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در کشور فعال است
درحال حاضر 80 مزرعه ماهیان خاویاری در کشور وجود دارد که طبق برنامه تا پایان برنامه ششم توسعه 10 هزار تن گوشت و 10 تن خاویار تولید خواهند کرد
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات کشور گفت:درحال حاضر 80 مزرعه ماهیان خاویاری در کشور وجود دارد که طبق برنامه تا پایان برنامه ششم توسعه 10 هزار تن گوشت و 10 تن خاویار تولید خواهند کرد.

حسن صالحی روز پنجشنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی مجتمع آبزی پروری شمال خوزستان در دزفول افزود:رشد ماهیان خاویاری در دزفول سه برابر مناطق دیگر است.

وی افزود:استان خوزستان بعد از مازندران رتبه دوم تولید آبزیان در کشور را دارد که با توجه به کیفیت،فضا و ظرفیتی که در منطقه وجود دارد انتظار می رود تعهد تولید 100 تن خاویار تا سال 1404 در دزفول محقق شود.

وی توسعه آبزی پروری را یکی از مصداق های اقتصاد مقاومتی دانست وگفت:سال گذشته به همت تولیدکنندگان یک میلیون و 900 هزار تن فرآْورده های شیلات در کشور تولید شد .

معاون وزیر جهاد کشاورزی ضمن تقدیر از تولیدکنندگان گفت: تولید کنندگان رزمندگان امروز جامعه هستند که باعث ایجاد اشتغال و تولید در جامعه شده اند.

صالحی ادامه داد:آبزی پروری نمونه بارز بهره وری آب است که موجب آبادانی کشور می شود.
وی گفت:استان خوزستان با وجود ظرفیت هایی که دارد می تواند در ردیف نخست کشور در تولید آبزیان قرار گیرد.

عباس پاپی زاده نماینده مردم دزفول و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نیز از استاندار خوزستان که توجه ویژه ای به دزفول دارد تقدیر کرد و گفت:در سالهای اخیر کارهای خوبی دز حوزه شیلات در منطقه و دزفول آغاز شده است.

وی افزود:باوجود ظرفیت های ویژه ای که شهرستان دزفول دارد از شیلات محروم بوده ولی بزودی به یکی از بزرگترین مجتمع های آبزی پروری کشور تبدیل خواهد شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار