تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۱۵۰۴۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دادستان عمومی و انقلاب شوش عنوان کرد:
پیگیری مطالبات کارگران نیشکر هفت‌تپه از مراجع قانونی
پرداخت مطالبات کارگران و کارکنان حق آنان است اما باید این مطالبات از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود
تعدادی از کارگران شرکت کشت‌وصنعت نیشکر هفت تپه بابت مطالبات صنفی خود، چندی پیش تجمع کرده و مسیر ترانزیتی اهواز_ اندیمشک را بستند.

این تجمع آنان در مسیر سراسری اهواز_اندیمشک باعث ترافیک سنگین و کند شدن حرکت خودروها در این مسیر شد.

تجمع کارکنان در مسیر سراسری غیرقانونی است

مصطفی نظری دادستان عمومی و انقلاب شوش با اشاره به تجمع کارکنان شرکت نیشکر هفت تپه در مسیر سراسری اظهار داشت: کارکنان باید تمام مطالبات خود را از طریق قانونی پیگیری کنند، تجمع در جاده و مسدود کردن مسیر تردد خودروها یک اقدام غیر قانونی است.

وی گفت: تجمع  کارکنان در مسیر سراسری اقدام غیرقانونی بوده و از طریق نیروی انتظامی موضوع به صورت جدی پیگیری می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب شوش تصریح کرد: افرادی که دست به تجمع خودسرانه زده شناسایی و با آنان برخورد جدی می‌شود.

وی بیان کرد: پرداخت مطالبات کارگران و کارکنان حق آنان است اما باید این مطالبات از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود.

بازداشت تعدادی از تجمع کنندگان

یکی از کارکنان شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه اظهار داشت: تعدادی از کارکنان شرکت نیشکر هفت تپه بعد از تجمع روز سه شنبه بازداشت شدند.

وی گفت: از علت بازداشت این کارگران اطلاع دقیقی نداریم و هیچ شکایتی علیه کارگران از سوی شرکت انجام نشده است. این دستگیری احتمالا به دلیل اقدام غیر قانونی و مختل شدن مسیر تردد خودروها در مسیر  اهواز - اندیمشک صورت گرفته است.

کارگران برای پیگیری حقوق معوقه  شکایت کتبی کنند

رقیه محمودی سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شوش اظهار داشت: کارکنان شرکت هفت‌تپه حدود سه ماه حقوق معوقه دارند که مربوط به ماه‌های اردیبهشت، خرداد و تیرماه بوده که از سوی این شرکت باید پرداخت شود.

وی گفت: شکایت کتبی در ارتباط با پرداخت نشدن حقوق کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به این اداره ارسال نشده تا در شورای حل اختلاف بدوی بررسی و پیگیری شود.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شوش افزود: کارگران برای مطالبه حقوق خود با ارائه درخواست کتبی به مراجع هیئت تشخیص اقدام کنند تا این اداره برای پرداخت حقوق و مطالبات کارگران رأی صادر کرده و به صورت قانونی پیگیری شود.

وی بیان کرد: به صورت شبانه روز پیگیر مطالبات به حق کارکنان شرکت نیشکر هفت تپه هستیم و برای حقوق کارگر از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهیم کرد.

کارکنان شرکت کشت‌وصنعت نیشکر هفت‌تپه به علت پرداخت نشدن حقوقشان صبح روز سه‌شنبه با تجمع در مسیر جاده سراسری اهواز _ اندیمشک موجب ترافیک سنگین خودروها در این جاده سراسری شدند.

اما با پیگیری مسئولان شهرستان و مدیران شرکت حقوق اردیبهشت ماه کارکنان این شرکت چهارشنبه 4مردادماه جاری به حساب آنها واریز شد.

همچنین با پرداخت یک ماه از حقوق معوق کارکنان شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه ، فعالیت در این شرکت به حالت عادی بازگشسته و کارگران و سایر کارکنان در بخش‌های مختلف شرکت در حال فعالیت هستند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار