تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۱۵۰۴۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون اجرایی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور اعلام کرد:
پیش بینی ورود روزانه120هزار نفر به مرزهای شلمچه و چذابه در اربعین سال جاری
بر اساس برآوردهای انجام شده، پیش بینی می‌شود، در اربعین سال جاری روزانه 70 هزار نفر به مرز شلمچه و 50 هزار نفر به مرز چزابه مراجعه کنند
معاون اجرایی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده، پیش بینی می‌شود، در اربعین سال جاری روزانه 70 هزار نفر به مرز شلمچه و 50 هزار نفر به مرز چزابه مراجعه کنند.

جمشید گودرزی عصر امروز در جلسه زیر ساخت اربعین حسینی که در محل سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، با اشاره به وجود مشارکت‌های وسیع در بحث اربعین حسینی از جانب مدیران و مسئولان استانی و کشوری اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال جاری بحث شناسایی و ساماندهی مواکب مطرح است، انتظار می‌رود، اهتمام ویژه‌ای در این مقوله صورت گیرد.

وی با بیان اینکه برای همه مواکب پرونده تشکیل و پرونده آن‌ها صادر شده، تصریح کرد: استان خوزستان در بحث مواکب نسبت به استان‌های دیگر پیشتاز بوده است.

معاون اجرایی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور در ادامه یاد آور شد: با توجه به آمادگی که در استان خوزستان وجود دارد، و اعلام آمادگی استان‌های معین خوزستان پیش بینی می‌شود در سال جاری شاهد رشد چشمگیر در بحث مواکب، تغذیه و اسکان زوار باشیم.

گودرزی عنوان کرد: بر اساس برآور‌دهای انجام شده، پیش بینی می‌شود، در اربعین سال جاری روزانه 70 هزار نفر به مرز شلمچه و 50 هزار نفر به مرز چزابه مراجعه کنند.

وی افزود: علاوه بر تمهیدات صورت گرفته در مرز‌ها در استقبال از زائرین برای پذیرایی زوار، از اهواز تا مرز چزابه نیز تدارک‌های لازم صورت گرفت.

گودرزی، بوشهر، لرستان، چهارمحال بختیاری و فارس را چهار منطقه ورود زائرین اربعین حسینی به خوزستان نام برد و افزود: در مسیر ورود زائرین از این چهار استان نیز وسائل پذیرایی و خدمات مورد نیاز نیز پیش بینی شده، و تعداد مواکب مورد نیاز نیز مهیا می‌شود.

وی ابراز امید واری کرد: در سال جاری بتوانیم در دو مرز شلمچه و چزابه حتی برای زائرین خارجی سفره پذیرایی را داشته باشیم.

معاون اجرایی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور در پایان با بیان اینکه در سال گذشته مبادی خروجی مهران و مرز خسروی در حوزه حمل و نقل بسته شد، خاطر نشان کرد: بخش حمل و نقل پایانه‌های شلمچه و چزابه نیز برای تردد راحتر زائران بسته خواهد شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار