تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۱۵۰۵۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کمبود صنایع تبدیلی و فراوری؛چالش اصلی بخش کشاورزی
مدیرکل تعاون روستایی خوزستان ، کمبود صنایع تبدیلی ، فراوری و بسته بندی را چالش اصلی بخش کشاورزی استان بیان کرد و گفت: به دلیل این نقیصه ، دورریز محصولات کشاورزی در استان بسیار زیاد است
مدیرکل تعاون روستایی خوزستان ، کمبود صنایع تبدیلی ، فراوری و بسته بندی را چالش اصلی بخش کشاورزی استان بیان کرد و گفت: به دلیل این نقیصه ، دورریز محصولات کشاورزی در استان بسیار زیاد است.

مهدی صیاحی شنبه افزود: فقدان صنایع تبدیلی در استان علاوه بر کاهش ارزش افزوده بخش کشاورزی ، صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای حوزه خلیج فارس و عراق را با استانداردهای قابل قبول با مشکلات و محدودیت هایی رو به رو کرده است.

وی آمادگی تعاون روستایی را برای کمک به بخش خصوصی برای احداث واحدهای صنایع تبدیلی و فراوری در استان اعلام کرد وافزود: بسیاری از محصولات کشاورزی در استان به صورت خام و بدون فراوری به بازار عرضه می شود.

مدیرکل تعاون روستایی خوزستان با بیان اینکه توسعه صنایع تبدیلی و فراوری به افزایش درآمد کشاورزان و اقتصادی کردن بیشتر بخش کشاورزی استان کمک زیادی خواهد کرد اظهار داشت: استان خوزستان در زمینه صنایع تبدیلی در مقایسه با سایر استان های کشور بسیار عقب تر است و باید این نقصیه با ورود بخش خصوصی و تخصیص اعتبارات مورد نیاز برطرف شود.

صیاحی افزود: برخی از محصولات کشاورزی استان همچون چغندرقند برای تبدیل به شکر و خوراک دام به استان های همجوار انتقال می یابد و هزینه های زیادی به کشاورزان تحمیل می کند.

وی احداث صنایع تبدیلی در استان در بخش های شیر ، مرکبات ، سبزیجات خرما را بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه عنوان کرد و افزود:در مناطق جنوبی خوزستان صنایع فراوری خرما و ماهی ، در شمال بخش مرکبات و غرب استان در زمینه فراوری سبزیجات از ظرفیت های بسیار مناسبی برخوردار است.

مدیرکل تعاون روستایی خوزستان، بازگشت سرمایه در بخش صنایع تبدیلی را در استان با توجه به سودآوری و نیاز بازار مناسب بیان کرد و افزود: تعاون روستایی در راستای حمایت از کشاورزان آمادگی دارد در زمینه راه اندازی واحدهای تبدیلی و فراوری مساعدت لازم را با بخش خصوصی به عمل آورد.

وی ایجاد اشتغال در بخش صنایع تبدیلی ، فراوری و بسته بندی را با توجه به حج بیکاری در استان را گره گشا بیان کرد.

استان خوزستان سالانه با تولید 14.5میلیون تن محصولات کشاورزی ، باغی و دامی و شیلاتی به ارزش بیش از 70هزار میلیارد ریال رتبه نخست را در کشور دارا است.

در این استان زرخیز با داشتن 1.2 میلیون هکتار زمین کشاورزی زیرکشت بیش از 120نوع محصول کشاورزی و باغی تولید می کند.

استان خوزستان سالانه با تولید 14.5میلیون تن محصولات کشاورزی ، باغی و دامی و شیلاتی به ارزش بیش از 70هزار میلیارد ریال رتبه نخست را در کشور دارا است.

طبق برنامه اعلام شده از سوی موسسه جهاد نصر ، با اجرای کامل طرح 550هزار هکتاری معروف به طرح مقام معظم رهبری ، تولیدات سالانه بخش کشاورزی خوزستان به 25میلیون تن افزایش خواهد یافت.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار