تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۱۵۰۵۶۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تالاب هورالعظیم در دو هفته گذشته خشک و نیمه‌خشک بوده است
رئیس اداره محیط زیست هویزه با اشاره به انتشار عکسی در فضای مجازی مبنی بر تلف شدن پرندگان در تالاب هورالعظیم گفت: به تازگی تنها یک پرنده کاکایی و یک لاک‌پشت در تالاب هورالعظیم تلف شده‌اند
تالاب هورالعظیم در دو هفته گذشته خشک و نیمه‌خشک بوده استرئیس اداره محیط زیست هویزه با اشاره به انتشار عکسی در فضای مجازی مبنی بر تلف شدن پرندگان در تالاب هورالعظیم گفت: به تازگی تنها یک پرنده کاکایی و یک لاک‌پشت در تالاب هورالعظیم تلف شده‌اند .
 
موسی مدحجی به کم‌آبی تالاب هورالعظیم در هفته‌های اخیر اشاره و اظهار کرد: میزان ورودی آب به تالاب به دلیل کشت بی‌اندازه شلتوک کاهش زیادی پیدا کرده است و از دو هفته گذشته تاکنون این تالاب تقریبا تالاب خشک یا نیمه‌خشک بوده است.
 
وی افزود: با توجه به گرمای بی‌سابقه در خوزستان و تبخیر آب در تالاب و همچنین کاهش میزان ورودی آب به تالاب به دلیل کاهش رهاسازی آب از سد کرخه و مصرف بی‌رویه آن در مسیر سد کرخه تا تالاب هورالعظیم، تلف شدن پرندگان در چنین شرایطی طبیعی است.
 
مدحجی با اشاره به انتشار عکسی در فضای مجازی مبنی بر تلف شدن پرندگان در تالاب هورالعظیم بیان کرد: به تازگی تنها یک پرنده کاکایی و یک لاک‌پشت در این تالاب تلف شده‌اند.
 
رئیس اداره محیط زیست هویزه خاطرنشان کرد: قبل از خشک شدن تالاب هورالعظیم به دلیل آب‌گیری مناسب تالاب، پرندگان در اطراف چاه‌ها و جاده‌های تالاب زادآوری کرده‌اند و حتی روی زمین تخم‌گذاری و جوجه‌گذاری داشتند. این موضوع ممکن است موجب نزاع بین پرندگان و تلف شدن آن‌ها شود. البته گرمای هوا و کاهش آب نیز در این زمینه موثر است.
 
وی تصریح کرد: در دو هفته گذشته جلسات متعددی در خصوص رهاسازی آب به تالاب هورالعظیم تشکیل شد و مقرر شد به میزان 120 مترمکعب در ثانیه آب به تالاب رهاسازی شود که رسیدن این میزان آب از زمان رهاسازی از سد کرخه به تالاب هورالعظیم حداقل دو هفته زمان لازم دارد.
 
مدحجی عنوان کرد: عدم استمرار رهاسازی آب،‌ شدت تبخیر آب و مصرف توسط پوشش‌های گیاهی از عوامل خشک‌ شدن تالاب هورالعظیم هستند که باید در این زمینه اقدام شود.
 
رئیس اداره محیط زیست هویزه بیان کرد: باید مانند سال گذشته رهاسازی آب به صورت موج‌دار و به میزان 300 مترمکعب باشد تا در مسیر نیز توسط کشاورزان برداشت نشود.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
مصطفی
|
United Arab Emirates
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
0
1
اسم این تالاب باید مثل اسم دریاچه ارومیه تیتر همه محافل بشه و همه متوجه بشوند که یکی از عوامل زیست محیطی مهم این استان همین تالابه و علاوه بر اون جزو عوامل تاثیرگذار برای جلوگیری از ریزگردها هم همین پرآبی این تالابه .ازش باید مرتب مطلب بزنید و در تیتر سایت سازمان محیط زیست استان باشه .مرتب هم کنترل بشه .
به امید روز که همه در قبال محیط زیست احساس مسئولیت بکنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
0
0
اگر بی طرف وزیر نیرو شود تمام استانهای ایران را ویران می کند تا کویر مرکزی ایران آباد شود دریای خزر و کارون را خشک می کند تا آبش را به یزد و اصفهان و قم منتقل کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
0
0
تالاب فدایی شالی زارهای اصفهان
:
:
:
آخرین اخبار