تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۱۵۰۵۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون دانشگاه عنوان کرد:
فعالیت سه خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی اهواز در تابستان
برخی دانشجویان ممکن است نسبت به شرایط خوابگاه جدید خود کمی حساسیت نشان دهند، اما نمی‌توان یک خوابگاه 800 نفره را برای تعداد کمی از دانشجویان فعال نگه داشت زیرا هم هزینه بالایی در پی خواهد داشت و هم عقل حکم می‌کند که بهتر است تمام دانشجویان در یک مکان جمع شوند
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با اشاره به فعالیت سه خوابگاه این دانشگاه در طول تابستان گفت: برخی دانشجویان ممکن است نسبت به شرایط خوابگاه جدید خود کمی حساسیت نشان دهند، اما نمی‌توان یک خوابگاه 800 نفره را برای تعداد کمی از دانشجویان فعال نگه داشت زیرا هم هزینه بالایی در پی خواهد داشت و هم عقل حکم می‌کند که بهتر است تمام دانشجویان در یک مکان جمع شوند.
 
دکتر ساسان موگهی در خصوص فعالیت خوابگاه‌های این دانشگاه در طول تابستان اظهار کرد: با توجه به اینکه برخی دانشجویان در طول تابستان دوره‌های کارورزی و اینترم خود را می‌گذارنند، خوابگاه‌ پسرانه شهید رجایی و خوابگاه دخترانه گلستان 2 به منظور اسکان این دانشجویان در نظر گرفته شده‌اند.
 
وی افزود: همچنین برخی دانشجویان در طول تابستان کارهای پایان‌نامه و پروژه‌های تحقیقاتی خود را انجام می‌دهند؛ دانشگاه برای این دسته از دانشجویان به دلیل این‌که واحد دانشگاهی در طول تابستان ندارند ملزم به ارائه خوابگاه نیست اما با داشتن نامه درخواست از سوی دانشکده و با توجه به نیاز آن‌ها به اسکان در خوابگاه‌ها، در این زمینه با آن‌ها همکاری شده است.
 
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز ادامه داد: به منظور اسکان این از دسته دانشجویان، خوابگاه گلستان 2 به دلیل داشتن ظرفیت کافی برای دختران و خوابگاه امانیه با ظرفیت 70 نفر برای پسران در نظر گرفته شده است؛ یعنی خوابگاه پسرانه شهید رجایی با ظرفیت 50 نفر به طور ویژه برای کارورزان و اینترم‌ها دیده شده است و در حال حاضر سه خوابگاه دانشگاه فعال هستند.
 
موگهی افزود: برخی دانشجویان که در خوابگاه‌های دیگر اسکان داده شده‌اند ممکن است نسبت به شرایط خوابگاه جدید کمی حساسیت نشان دهند زیرا دانشجو علاقه‌مند است در همان محلی که در طول سال تحصیلی ساکن بود مستقر شود در حالی که خوابگاه‌ها از نظر شرایط رفاهی مشکلی ندارند اما نمی‌توان یک خوابگاه 800 نفره را برای تعداد کمی از دانشجویان فعال نگه داشت زیرا هم هزینه بالایی در پی خواهد داشت و هم عقل حکم می‌کند که بهتر است همه دانشجویان در یک مکان جمع شوند.
 
وی با بیان این‌که فصل تابستان تنها فرصت برای انجام تعمیرات خوابگاه‌ها است و نیاز است خوابگاه‌ها به همین منظور تعطیل شوند، تصریح کرد: تعمیرات خوابگاه‌های این دانشگاه از ابتدای مردادماه به طور جدی آغاز شده و اکنون یکی از بلوک‌های مجتمع خوابگاهی گلستان در حال رنگ‌آمیزی است. همچنین در حال حاضر در خوابگاه پسرانه صدف کارهای تاسیسات دیگ‌های بخار و آب گرم در حال انجام است.
 
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در خصوص فعالیت سلف سرویس‌های دانشگاه و خوابگاه‌ها عنوان کرد: طبق آیین‌نامه تغذیه وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی تنها موظف به پخت غذا برای 10 ماه از سال هستند و در ماه‌های مرداد و شهریور غذا توزیع نمی‌کنند.
 
موگهی ادامه داد: همچنین مطابق آیین‌نامه، بیمارستان‌ها موظف به ارائه غذا به کارورزان و دستیاران که در بیمارستان‌ها دوره کشیک را می‌گذارند هستند، برای وعده شام نیز تمهیداتی توسط دانشگاه ایجاد شده که غذا از بیمارستان‌ها به خوابگاه منتقل شود اما در مورد سایر دانشجویان، تهیه غذا بر عهده خودشان خواهد بود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار