تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۱۵۰۷۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران خواستار دریافت حقوق معوقه خود شدند
تعدادی از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران روز سه شنبه با تجمع در مقابل ساختمان مدیریت این خواستار پرداخت حقوق معوقه، سنوات و نیز راه اندازی خطوط تولید شدند
تعدادی از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران روز سه شنبه با تجمع در مقابل ساختمان مدیریت این خواستار پرداخت حقوق معوقه، سنوات و نیز راه اندازی خطوط تولید شدند.

تجمع کارگران این شرکت، سه شنبه در مقابل دفتر مدیریت این شرکت از ساعت 9 صبح آغاز شد و تالحظه مخابره خبر ادامه دارد.کارگران تجمع کننده می گویند چهار ماه است که حقوق خود را دریافت نکرده اند.

علاوه بر کارگران، سازندگان و فروشندگان تجهیزات و قطعات به این شرکت نیز به چشم می خورند. آنها نیز خواستار دریافت وجوه خود هستند و اعلام کردند که در 2 سال گذشته طلب خود را دریافت نکرده‌اند.

یکی از این کارگران اظهار کرد: ما خواستار پرداخت حقوق، معوقات و راه افتادن خط تولید کارخانه هستیم.

وی که خواست نامش فاش نشود بیان کرد: در هنگام فعال بودن خط تولید امکاناتی همچون دستکش، آب یخ و حتی آبی برای خوردن کارگرها وجود ندارد.

قائم مقام گروه ملی صنعتی فولاد ایران در میان تجمع کنندگان حضور یافت و در جمع آنها اعلام کرد: آماده کار هستیم ولی باید منتظر تشکیل مجمع عمومی باشیم.

سید محمود حسینی افزود: از مبلغ یک هزار و 500 میلیارد ریال که توسط دادستانی بلوکه شده بود 500 میلیارد ریال آزاد شده که هنوز چک آن نقد نشده و باید منتظر مجمع عمومی ماند.

یکی دیگر از کارگران درباره سخنان قائم مقام این شرکت اظهار کرد: مجمع عمومی شرکت 2 هفته دیگر تشکیل می‌شود لذا می خواهند 2هفته دیگر زمان بخرند.

گفتنی است کارگران این شرکت از 16روز پیش دست به اعتصاب زدند و مدیرعامل این شرکت به آنها وعده 10 روزه پرداخت حقوق را داد اما به گفته کارگرها هنوز این اتفاق میسر نشده است.

بر اساس این گزارش، ﮔﺮﻭﻩ ﻣﻠﯽ ﺻﻨﻌﺘﯽ ﻓﻮﻻﺩ ﺍﯾﺮﺍﻥ از معدود تولیدکنندگان بزرگ محصولات نوردی با ظرفیت سالیانه یک میلیون و 435 هزار تن فرآورده های فولادی و 430 هزار تن شمش فولادی و بیش از سه هزار نفر نیروی کار متخصص و متعهد است که در شرق اهواز قرار دارد.

این شرکت در سال 88 به بخش خصوصی واگذار شد و در پی مطرح شدن پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی در سال 1390 تاکنون زیر نظر دادستانی و مدیران منصوب آن اداره شده است.

بلاتکلیفی این شرکت موجبات زیان انباشته در این مجتمع عظیم فولادی را فراهم کرده و کارگران و پیمانکاران این شرکت تاکنون چندین بار برای مطالبات خود تجمع کرده اند.

شرکت گروه ملی فولاد اسفند پارسال به بانک ملی واگذار شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار