تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۱۵۰۸۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هشدار نسبت به آبیاری برخی مزارع دزفول با فاضلاب
آبیاری برخی مزارع کشاورزی منطقه با فاضلاب سلامت مصرف کنندگان را تهدید می کند
رئیس مرکز بهداشت دزفول گفت:آبیاری برخی مزارع کشاورزی منطقه با فاضلاب سلامت مصرف کنندگان را تهدید می کند.

رضا پورآئین روز چهارشنبه در دومین نشست شورای سلامت و امنیت غذایی دزفول بیان داشت: برخی مزارع کشاورزی دزفول در بخش چغامیش همچنون روستاهای شهید کریمی و اسلام آباد با فاضلاب سیاه منصور آبیاری می شوند.

مسعود کرمی نژاد کارشناس زراعت جهاد کشاورزی دزفول نیز گفت:پساب منازلی که در روستاهای قلعه طوق و سنجر در حال ساخت هستند وارد باغ های منطقه می شوند.

حبیب اله آصفی فرماندار دزفول نیز در این نشست از مدیریت جهاد کشاورزی خواست در اسرع وقت مزارع کشاورزی را که با فاضلاب آبیاری می شوند را شناسایی و به مرکز بهداشت معرفی کند.

وی بر ضرورت حفظ سلامت شهروندان تاکید کرد وگفت:در نشستی که با حضور مدیر کل آبفا خوزستان برگزار شد مقرر شد فاضلاب زیباشهر و پائین دست آن نیز ساماندهی شود.

* واحدهای متخلف شستشوی محصولات کشاورزی در دزفول منتظر حکم قضایی باشند

رئیس مرکز بهداشت دزفول با بیان اینکه برخی واحدها با آب آلوده اقدام به شستشوی محصول هویج می کنند گفت: این امر موجب بیماری در مصرف کنندگان می شود.

رضا پور آئین افزود:بارها به این واحدهای غیرمجاز در این خصوص تذکر داده شده ولی توجهی نمی کنند.

حبیب اله آصفی فرماندار دزفول نیز گفت: پیش از این مقرر شده بود برای ساماندهی واحدهای هویج شویی قطعه زمینی واگذار شود ولی باوجود گذشت سه سال هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

وی گفت:دادستان دزفول نیز آمادگی خود را برای برخورد با این واحدهای متخلف اعلام کرده که در صورت نیاز برخورد قانونی نیز خواهد شد.

آصفی افزود:برای ساماندهی واحدهای شستشوی محصولات کشاورزی وام کم بهره اعطا می شود.

وی ادامه داد:این آخرین اخطار به این واحدهای متخلف است و در صورتیکه برای ساماندهی و بهداشتی کردن واحدها اقدام نکردند با حکم قضایی تخریب خواهند شد.

مسعود کرمی نژاد کارشناس زراعت مدیریت جهاد کشاورزی دزفول نیز گفت:بین 2 هزارو 200 تا 2 هزارو 500 هکتار از زمین های کشاورزی دزفول به کشت هویج اختصاص دارد که از این سطح حدود 130 هزار تن محصول تولید برداشت میشود.

وی با بیان اینکه باید هرچه سریعتر درخصوص این واحدهای غیرمجاز اقدام شود گفت: جهاد کشاورزی مانع تخریب مکان شستشوی هویج در بستر رودخانه نیست.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار