تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰
کد خبر: ۱۵۰۹۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ایران قهرمان جهان شد
3 مدال طلا، یک نقره و یک برنز دستاورد فرنگی کاران جوان خوزستانی
مدالهای رنگارنگ فرنگی کاران جوان خوزستانی، عنوان قهرمانی مسابقات کشتی فرنگی جوانان جهان را برای ایران به ارمغان آورد
رقابت های کشتی فرنگی جوانان قهرمانی جهان روزهای 14 و 15 مردادماه در شهر تامپره کشور فنلاند برگزار شد که کشتی گیران خوزستانی در اوزان 50، 60، 66، 84 و 120 کیلوگرم به ترتیب صاحب سه نشان طلا، یک نقره و یک برنز شدند و اسباب قهرمانی تیم کشتی فرنگی ایران را فراهم کردند.

در رقابت های روز نخست در وزن 50 کیلوگرم پویا دادمرز پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف هایفنگ ژانگ از چین رفت که با نتیجه 5 بر صفر این کشتی گیر را از پیش رو برداشت.

دادمرز در دور بعد مقابل ذوالفقار علی اف از آذربایجان صف آرایی کرد که با نتیجه 6 بر 2 پیروز میدان شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. این کشتی گیر ایذه ای در این مرحله مقابل الهام بهرام اف از ازبکستان با نتیجه 7 بر 5 به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت.

پویا دادمرز در دیدار فینال وزن 50 کیلوگرم با نتیجه 6 بر صفر کوین جردن سویرادو از آمریکا را مغلوب کرد و صاحب گردن آویز طلا شد.

در وزن 60 کیلوگرم کرامت عبدولی در دور اول با نتیجه 5 بر یک آندرج گینز از آلمان را شکست داد و در دور دوم حسن محمد از مصر را با نتیجه 6 بر 2 مغلوب کرد.

عبدولی در دور سوم مقابل تالا تالا از چین با نتیجه 9 بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

این کشتی گیر اندیمشکی در مرحله نیمه نهایی مانیش از هند را با نتیجه 3 بر یک مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد.

کرامت عبدولی در دیدار فینال مقابل الکساندر هروشین از اوکراین با نتیجه 7 بر 5 به پیروزی رسید و عنوان قهرمانی و مدال طلای این وزن را از آن خود کرد.

در وزن 66 کیلوگرم امین کاویانی نژاد پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 4 بر یک میکو پلتوکانگاس از فنلاند را شکست داد.

این کشتی گیر اندیمشکی در دور سوم در مقابل آمانتور اسماعیل اف از قرقیزستان در یک کشتی نزدیک با نتیجه 10 بر 9 به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

کاویانی نژاد در مرحله نیمه‌نهایی مقابل میاخدی یاخیائف از روسیه با نتیجه 3 بر 2 به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد.

فرنگی کار اندیمشکی وزن 66 کیلوگرم تیم ملی در دیدار فینال به مصاف کشتی گیری از ارمنستان رفت که با نتیجه 3 بر 3 به پیروزیک رسید و صاحب گردن آویز طلا شد.

در وزن 74 کیلوگرم محمد شربی نیازی دیگر کشتی گیر اندیمشکی در دور نخست با نتیجه 8 بر صفر هاریوکا اوگا از ژاپن را مغلوب کرد و در دور دوم با نتیجه 6 بر 4 آرمن باقداساریان از ارمنستان را مغلوب کرد.

شربی نیازی در دور سوم مقابل آکژول محموداف از قرقیزستان صف آرایی کرد که با نتیجه 2 بر 2 شکست را پذیرا شد و با توجه به حضور کشتی گیر قرقیزستانی در دیدار فینال وی به گروه بازنده ها رفت.

این کشتی گیر خوزستانی در گروه بازنده ها با نتیجه 14 بر 4 مقابل ساجان از هند شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت و در نهایت صاحب عنوان هفتمی این وزن شد.

در وزن 84 کیلوگرم آرمان علیزاده عبدولی در دور اول با نتیجه 12 بر 3 آدرو پاجور از کشور استونی را مغلوب کرد و در دور دوم تونی متسوماکی از فنلاند را با نتیجه 9 بر یک از پیش رو برداشت.

علیزاده در دور سوم مقابل ولادمیر استویچف از بلغارستان با نتیجه 3 بر صفر به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد و در این مرحله میکیتا کلیموویچ از بلاروس را با نتیجه 13 بر 3 شکست داد و راهی دیدار فینال شد.

علیزاده در دیدار فینال به مصاف الکساندر کوماروف از روسیه رفت که با نتیجه 8 بر صفر تن به شکست داد و صاحب گردن آویز نقره شد.

در وزن 120 کیلوگرم امین میرزازاده در دور نخست مقابل سوخروج عزیزاف از تاجیکستان با نتیجه 9 بر صفر به پیروزی رسید و در دور دوم با نتیجه 3 بر صفر آرتور ویتیتین از استونی را شکست داد.

میرزازاده در دور سوم مقابل زویادی پاتاریدزه قهرمان دو دوره قبل رقابت های جهانی جوانان، با نتیجه 4 بر یک شکست خورد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، راهی گروه بازنده ها شد.

وی در این گروه با نتیجه 9 بر یک لنارد بری از رومانی را شکست داد و به دیدار رده بندی راه یافت.

میرزازاده برای کسب مدال برنز با گئورگی گادژینوف از روسیه به روی تشک رفت که با نتیجه 8 بر صفر و ضربه فنی این حریف را شکست داد و مدال برنز را به گردن آویخت.

به این ترتیب تیم کشتی فرنگی جوانان ایران با کسب سه نشان طلا، یک نقره و یک برنز که هر 5 مدال توسط کشتی گیران خوزستانی به دست آمد بر سکوی نخست رقابت های کشتی فرنگی جوانان جهان قرار گرفت.

تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران با درخشش کشتی گیران خوزستانی پیش از پایان مسابقات به مقام قهرمانی کشتی فرنگی جوانان جهان دست یافت که این موفقیت در تاریخ کشتی کشورمان برای اولین بار حاصل شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار