تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۱۵۱۰۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اختصاص 20 میلیارد ریال به توسعه بخش کشاورزی گتوند
معاون فرماندار گتوند از اختصاص 20 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی و سرمایه ای و ماده 180 به بخش کشاورزی این شهرستان خبر داد
معاون فرماندار گتوند از اختصاص 20 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی و سرمایه ای و ماده 180 به بخش کشاورزی این شهرستان خبر داد.

پرویز رضایی معاون فرماندار گتوند روز دوشنبه گفت: از مجموع این مبلغ 12 میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی و سرمایه ای و 9میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده 180 یا قانون استفاده متوازن کشور به بخش کشاورزی این شهرستان اختصاص یافته است.

وی افزود:این مبلغ در حوزه های مختلف از جمله مرمت و بهسازی کانال های آبیاری عمومی،ترویج فعالیت های جانبی کشاورزی،آموزش زنان روستایی و توسعه اشتغال خانگی،نوسازی و تجهیز ساختمان های مراکز خدمات کشاورزی در دهستان ها،اصلاح و نوسازی باغات و توسعه باغات در اراضی مستعد و شیبدار هزینه می شود.

رضایی افزود:بخشی دیگری از این اعتبار به ساماندهی،بهبود و افزایش تولیدات دام،طیور و زنبور عسل و توسعه خدمات دامپروری،بهبود تغذیه و بهسازی جایگاه دام،افزایش سبزی و صیفی،بهبود و افزایش تولید محصولات زراعی(حبوبات)،ساماندهی مالکیت و صدور سند اراضی کشاورزی،مبارزه با آفات همگانی و قرنطینه ای و نیز تجهیز و نوسازی اراضی سنتی اختصاص یافته است.

معاون فرماندار گتوند با اشاره به مشکلات کشاورزی در شهرستان گتوند گفت:امسال تلاش می کنیم با تخصیص این اعتبار، بخشی از مشکلات بخش کشاورزان این شهرستان را رفع کنیم.

رضایی ادامه داد: شهرستان گتوند پتانسیل خوبی برای کشاورزی و صنایع تبدیلی دارد و با حمایت از این قشر میتوانیم این شهرستان را به یکی از قطب های کشاورزی کشور تبدیل کنیم.

وی به ظرفیت های شهرستان گتوند اشاره کرد وگفت:مجتمع گاومیش داری دوپیران ،اراضی پادگان شهید باغبانی،باغات مرکبات شهرستان بویژه در بخش عقیلی،خاک حاصلخیز در کنار رودخانه کارون از جمله ظرفیت های مهم این شهرستان است که امیدواریم با همکاری دستگاه های ذیربط با کشاورزان زمینه توسعه و اشتغال در شهرستان را فراهم سازیم.

گندم، جو، ماش ،لوبیا، بادمجان، خیار، هندوانه، گوجه، کلزا، هویچ، لیمو، انگور و ذرت از مهمترین محصولات کشاورزی گتوند می باشند.

شهرستان گتوند با 74 هزار نفر جمعیت در شمال استان خوزستان واقع شده که دارای دو بخش مرکزی و عقیلی و پنج شهر گتوند، سماله، صالح شهر ، ترکالکی، جنت مکان و نیز 45 روستا است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار