تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۱۵۱۰۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس سازمان برنامه و بودجه خوزستان عنوان کرد:
تلاش برای رفع مشکلات پردیس فرهنگیان دختر اهواز
رییس سازمان برنامه و بودجه خوزستان با اشاره به مشکلات پردیس فرهنگیان دختران اهواز، گفت: صحبت‌هایی شد تا شاید بتوان با اعمال برخی جابجایی‌ها، نقش استان را در بهبود وضعیت دانشگاه فرهنگیان دختران پررنگ کنیم و تا پایان امسال این مشکلات رفع شود.

امید حاجتی در"آیین آغاز عملیات اجرایی اولین رصدخانه خورشیدی دانش‌آموزی کشور" و "آزمایشگاه نانوتکنولوژی پژوهش‌سرای غدیر اهواز" که امروز (دوشنبه، 16 مردادماه) در سالن جلسات این پژوهش‌سرا برگزار شد، اظهار کرد: امروز از دو مجموعه ارزشمند توسط استاندار خوزستان بازدید شد که در نظام آموزشی استان نقش مهمی دارند. سال گذشته نیز از دانشگاه فرهنگیان پسران بازدید به عمل آمد که مشکلات آن نسبت به دانشگاه فرهنگیان دختران کمتر بود و کمک‌های محدودی به آن‌ها انجام شد.

وی با اشاره به بازدید استاندار از پردیس فرهنگیان حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: سال گذشته نیز از دانشگاه پردیس فرهنگیان پسران بازدید به عمل آمد که مشکلات آن نسبت به پردیس دخترانه کمتر بود و کمک‌های محدودی نیز به آن‌ها انجام شد؛ واحد دخترانه این دانشگاه، مشکلاتی بیش از این دارد که با تعمیرات و تجهیزات رفع شود، این مجموعه‌ها در تکلیف پروژه‌های استانی نیستند، بلکه در طبقه‌بندی ملی قرار می‌گیرند و ردیف‌های استانی برای آن‌ها فراهم نیست.

رییس سازمان برنامه و بودجه خوزستان ادامه داد: با این حال با استاندار صحبت‌هایی شد تا شاید بتوان با اعمال برخی جابجایی‌ها، نقش استان را در بهبود وضعیت دانشگاه فرهنگیان دختران پررنگ کنیم که تا پایان امسال این مشکلات رفع شود. پیشنهاد ما این است که مدرسه 15 کلاسه‌ای که در منطقه پاداد اهواز بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، در اختیار این دانشگاه قرار گیرد و محل کنونی دانشگاه در اختیار آموزش و پرورش باشد تا پروژه‌ای مشابه در همان محل اجرا شود و سال تحصیلی آینده به بهره‌برداری برسد.

همچنین جرفی، سرپرست مدیریت امور پردیس‌های خوزستان در این نشست، اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان خوزستان با داشتن حداقل امکانات و اعتبارات،‌ شاهد تغییر و تحول اساسی از لحاظ فضای فیزیکی و پیشرفت‌های علمی بوده است. این دانشگاه در ارزیابی عملکرد شش ماهه، عنوان رتبه اول را در سازمان مرکزی کشور کسب کرده است.

وی با بیان اینکه این دانشگاه فعالیت‌های خود را بر چهار رکن اساسی پی‌ریزی کرده است، گفت: توکل به خدا، اراده و تلاش در انجام تغییرات، علاقه و امید به کار، ارکان فعالیت‌ها هستند. دانشگاه فرهنگیان متولی اصلی تعلیم و تربیت است و توجه به آموزش‌های غیررسمی در کنار آموزش‌های رسمی، توجه به نقش معلمان در رفتار دانش‌آموزان و آموزش آداب زندگی دانش‌آموزان و ... می‌تواند منشا خیر و برکت باشد.

سرپرست مدیریت امور پردیس‌های خوزستان ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان به تنهایی بار حساس تربیت معلم را به دوش می‌کشد و مهمترین نهاد دانشگاهی کشور است که سایر نهادها باید در تحقق اهداف آن کمک کنند. این دانشگاه به عنوان یکی از زیرنظام‌های آموزش عالی معرفی شده و وظیفه تربیت معلم را به تنهایی برعهده دارد.

جرفی با بیان اینکه این دانشگاه در سال 90 با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد، عنوان کرد: این دانشگاه اکنون 100 واحد آموزشی در کشور دارد که 64 واحد آن پردیس‌هایی است که برای فعالیت از وزارت علوم مجوز دارند و پذیرای 70 هزار دانشجوی کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در 16 رشته هستند. کمتر از یک‌سوم دانشجومعلمان این دانشگاه، از معلمان شاغل هستند که در راستای مأموریت این دانشگاه، یعنی بهسازی منابع انسانی، مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه بهسازی حرفه‌ای معلمان شاغل از برنامه‌های این دانشگاه است، تصریح کرد: رهبر انقلاب از ابتدای تشکیل این دانشگاه، هر ساله در خصوص اهمیت نقش این دانشگاه سخن می‌گویند. دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه عادی نیست و سایر نهادهای دولتی و غیردولتی باید به این دانشگاه کمک کنند، چرا که کیفیت در تربیت معلم، موجب کیفیت در تعلیم و تربیت و توسعه کشور خواهد شد.

همچنین نصرت فرهادی، سرپرست پردیس فرهنگیان حضرت فاطمه زهرا(س) در این نشست با اشاره به مشکلات این مرکز، اظهار کرد: بزرگترین مشکل فعلی، مکان و ساختمان است، چرا که جوانان دانشجویی که از نقاط مختلف و سایر استان‌ها می‌خواهند چهار سال در این مکان زندگی کنند، با فضایی نامناسب و بدون هیچ امکانات تفریحی، رفاهی و آموزشی مواجه می‌شوند که به طور قطع از لحاظ روحی و روانی تأثیرگذار است.

وی افزود: تقاضای من از مسئولان این است که نگاه ویژه‌ای به این مرکز داشته باشند. چرا که کسی که معلم می‌شود، از جان گذشته است و نباید انرژی خود را در طول چهار سال تحصیل از دست بدهد، بنابراین باید از حداقل امکانات مانند خوابگاه و کلاس درس مناسب برخوردار باشد.

سرپرست پردیس فرهنگیان حضرت فاطمه زهرا(س) با بیان اینکه لازمه پیشرفت، داشتن معلم بانشاط است، عنوان کرد: زندگی دانشجویی برای جوانانی که در اوج احساسات از خانواده جدا می‌شوند، به قدر کافی دشوار است؛ بنابراین من حداقل‌های یک زندگی دانشجویی را از مسئولان برای این افراد می‌خواهم.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
0
با سلام
واقعا حرف های آقای فرهادی در رابطا با وضعیت پردیس فاطمه الزهرا اهواز درست هست
واقعا اوضاع دانشگاه برای تربیت معلمینی بانشاط نامناسب و بد هست لطفا رسیدگی کنید
:
:
:
آخرین اخبار