تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۱۵۱۰۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طرح تثبیت اسناد مالکیت در مناطق مرزی خوزستان
اجرای طرح تثبیت مالکیت در مناطق مرزی استان با هدف تعیین تکلیف اراضی بدون سند از اولویت های نخست این سازمان در سال جاری است و در این راستا شهر مرزی بخش به عنوان پایلوت در استان انتخاب شده است
مدیرکل ثبت اسناد و املاک خوزستان گفت: اجرای طرح تثبیت مالکیت در مناطق مرزی استان با هدف تعیین تکلیف اراضی بدون سند از اولویت های نخست این سازمان در سال جاری است و در این راستا شهر مرزی بخش به عنوان پایلوت در استان انتخاب شده است.

علی افشین دوشنبه در نشست بررسی مشکلات صدور سند مالکیت بخش بستان از توابع شهرستان دشت آزادگان با بیان اینکه در این راستا یکی از اولویت های اداره کل ثبت اسناد و املاک خوزستان برای تثبیت مالکیت در مناطق مرزی ، قضا زدایی و هموار کردن مسیر صدور اسناد مالکیت است برای ساکنان مناطق مرزی است افزود:از هفته آینده هیات کارشناسی ثبت اسناد و املاک خوزستان در شهر بستان برای تهیه نقشه تمامی املاک مسکونی ، تجاری و قطعه های زمین بدون معارض مستقر خواهد شد.

وی گفت: در دومین گام برای سند دار کردن املاک مناطق مرزی ، شهر بستان به عنوان پایلوت انتخاب و معرفی شده و در این راستا به گونه ای برنامه ریزی خواهد شد که هیچ خانه ، مغازه و یا قطعه زمینی در این شهر بدون سند مالکیت باقی نماند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک در این نشست که در بخشداری بستان برگزار شد از صاحبان املاک مسکونی ، تجاری بخش بستان خواست با مراجعه به شهرداری نسبت به تکمیل پرونده صدور ملک یا املاک خود اقدام کنند.

در این نشست مشکلات و چالش های پیش رو برای اجرای طرح سنددار کردن املاک مسکونی و تجاری بخش بستان که در زمان جنگ تحمیلی به تصرف نیروی متجاوز بعثی درآمد و در آذر ماه 1360 در جریان عملیات طریق القدس توسط رزمندگان اسلام آزاد شد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این نشست سید قاسم موسوی بخشدار بستان با اشاره به اهمیت این بخش به لحاظ مرزی بودن و برشمردن ظرفیت ها و محرومیت های آن گفت: مردم مومن بستان در طول هشت سال دوران دفاع مقدس ، آواره و شهدای زیادی تقدیم اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده اند از این رو می طلبد مسئولان نگاه ویژه ای به بخش بستان که در مسیر حرکت کاروان های اربعین حسینی نیز واقع شده داشته باشند.

بخشدار بستان بیان کرد: یکی از خواسته های اساسی مردم این منطقه موضوع صدور اسناد مالکیت برای املاک مسکونی و تجاری است که ضرورت دارد مدیریت اسناد و املاک خوزستان برای پاسخگویی به مطالبات به حق مردم ، نگاه ویژه ای به این منطقه داشته باشند.

حجت الاسلام موسی کروشاتی عضو شورای اسلامی شهر بستان با بیان این مطلب که فرایند تشکیل پرونده صدور اسناد مالکیت به سرعت و به خوبی انجام ولی در بحث اعزام کارشناس نقشه بردار جهت تکمیل روند صدور اسناد مالکیت با مشکل مواجه شده است آمادگی شورا و شهرداری بستان را برای همکاری با اداره کل ثبت اسناد و املاک در راستای حل مشکل صدور اسناد مالکیت این شهر مرزی و حساس اعلام کرد.

حسن سداوی رئیس ثبت اسناد و املاک دشت آزادگان نیز با ارائه گزارشی اعلام کرد: تاکنون تنها 300 سند مالکیت در شهر بستان صادر شده است.

بستان در 85کیلومتری شمال غرب اهواز و در مسیر طریق الحسین واقع شده و در ایام اربعین حسینی میزبان هزاران زائر عبوری از سراسر کشور است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار