تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۱۵۱۰۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اجتماع صنفی دوباره کارگران شرکت شهرک صنایع دریایی ساحل اروند
حدود 50 کارگر خدماتی شاغل در شرکت صنایع دریایی ساحل اروند روز دوشنبه برای دومین بار متولی، با برگزاری اجتماع صنفی مقابل ساختمان سازمان منطقه آزاد اروند، از اداره کار این منطقه، پیگیری وضعیت شغلی و پرداخت حقوق و مزایای معوق خود را خواستار شدند
حدود 50 کارگر خدماتی شاغل در شرکت صنایع دریایی ساحل اروند روز دوشنبه برای دومین بار متولی، با برگزاری اجتماع صنفی مقابل ساختمان سازمان منطقه آزاد اروند، از اداره کار این منطقه، پیگیری وضعیت شغلی و پرداخت حقوق و مزایای معوق خود را خواستار شدند.

حدود 70 کارگر خدماتی شاغل در شرکت صنایع دریایی ساحل اروند همچنین روز دوشنبه نهم مردادماه جارری با تجمع صنفی مقابل ساختمان سازمان منطقه آزاد اروند، از اداره کار این منطقه، خواستار پیگیری وضعیت شغلی و نیز پرداخت حقوق و مزایای معوق خود شدند.

کارگران اخراجی شرکت صنایع دریایی ساحل اروند امروز - دوشنبه - همچنین در خصوص دلایل اجتماع صنفی خود به ایرنا گفتند:9 ماه است که از سوی شرکت اخراج شدیم و سنوات و عیدی ما پرداخت نشده است.

این کارگران افزودند:هر کدام از این کارگران، بیش از 6 تا 10 سال سابقه کار در شرکت را دارند، که از 9 ماه پیش اخراج و حقوق و مزایایی آنها پرداخت نشده است.

کارگران اخراجی شرکت صنایع دریایی ساحل اروند اظهارکردند: پس از اخراج، کارگران هندی، بنگلادشی و یا شهرستانی جذب شدند، در حالی که اولویت استخدام و جذب نیروی کار با کارگران بومی منطقه است.

این کارگران گفتند:شرکت صنایع دریایی ساحل اروند حتی اضافه کار کارگران را نیز پرداخت نکرده و انتظار دارند با کمترین هزینه برای آنها کار کنیم.

آنها اظهار داشتند:هر کدام از ما بیش از صد میلیون ریال از این شرکت طلب کار هستیم اما شرکت حاضر به پرداخت طلب ما نیست.

این کارگران افزودند:اداره کار سازمان منطقه آزاد اروند دستور پرداخت حق و حقوق ما را صادر کرد اما به یک باره این دستور پس گرفته شد.

وکیل این کارگران اخراجی گفت:از اردیبهشت ماه سال گذشته شرکت صنایع ساحلی اروند 150 کارگر را اخراج کرد که 37 نفر از آنان بومی خرمشهر هستند.

آرش هاشمی اظهار داشت:پس از شکایاتی که به اداره کار سازمان منطقه آزاد اروند شد حکمی از سوی این اداره در خصوص پرداخت حق و حقوق کارگران صادر شد.

وی تصریح کرد:البته قرار شد این رای بار دیگر مورد بررسی قرار گیرد که این نیز بر خلاف قوانین است.

کارگران پس از حضور نیروی انتظامی در محوطه ساختمان سازمان منطقه آزاد اروند برای پیگیری مطالبات خود به اداره کار سازمان منطقه آزاد اروند مراجعه کردند.

تلاش خبرنگار برای دریافت پاسخ مسئولان مربوط ، نتیجه نداد و تا لحظه مخابره خبر پاسخی از مسئولان شرکت ارائه نشد.

شرکت صنایع دریایی ساحل اروند در کنار رودخانه اروند قرار دارد و فعالیت آن در بخش کشتی‏ سازی است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار