تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۱۵۱۰۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک:
طرح توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی در اندیمشک اجرا شد
با پیگیری‌های صورت گرفته طرح توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی در این شهرستان اجرا شد
رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته طرح توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی در این شهرستان اجرا شد.

سیدهدایت‌الله موسوی اظهار داشت: شهرستان اندیمشک در زمینه تولید انواع محصولات کشاورزی دارای ظرفیت و استعداد خاصی است و در صورت توجه مناسب به این ظرفیت، زمینه برای خود کفایی ملی و افزایش فرصت‌های شغلی در این شهرستان فراهم می‌شود.

وی افزود: به همین جهت و با همکاری بخش‌های مختلف شهری و فرمانداری شهرستان، طرح‌های گسترده‌ای در این زمینه طراحی و به اجرا رسیده است تا در این زمنیه نیازهای شهرستان برطرف و زمینه برای توسعه تولید این محصولات در شهرستان فراهم شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک عنوان کرد: یکی از این طرح‌ها، طرح توسعه صنایع تبدیلی در شهرستان بوده که با اجرای این طرح امکان گسترش خدمات مربوط به این حوزه فراهم و با بهره برداری کامل از این طرح‌ها بیش از 140 فرصت شغلی در اندیمشک ایجاد می‌شود.

وی گفت: برای اجرای این طرح، بیش از 960 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است و پیش بینی می‌شود با اختصاص این اعتبار بیش از 10 واحد تولیدی در زمینه صنایع تبدیلی شهرستان اندیمشک به بهره برداری برسد و در این حوزه گام‌های بلندی برداشته شود.

موسوی بیان کرد: احداث 4 واحد سردخانه با اعتباری بالغ بر 46 میلیارد ریال یکی از خدمات طرح توسعه صنایع تبدیلی شهرستان اندیمشک است که با بهره برداری از آن زمینه برای توسعه تولیدات کشاورزی و رضایت‌مندی فعالان این حوزه، بیش از گذشته فراهم می‌شود.

وی با اشاره به این که این سردخانه‌ها دو منظوره هستند، افزود: با بهره برداری از این سردخانه امکان مدیریت مصرف و تولید محصولات کشاورزی فراهم و یکی از مهم‌ترین نیازهای تولید کنندگان محصولات کشاورزی شهرستان اندیمشک در این حوزه رفع می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک ادامه داد: هم چنین با بهره برداری از این واحدها، بیش از 60 فرصت شغلی در بخش‌های مختلف شهری و روستایی اندیمشک به صورت مستقیم و غیر‌مستقیم ایجاد می‌شود.

وی گفت: احداث 2 واحد انبارداری نگهداری محصولات کشاورزی با اعتبار 25 میلیارد ریال نیز از دیگر طرح های‌طرح توسعه صنایع تبدیلی شهرستان اندیمشک است که با بهره برداری از آن‌ها، بیش از 30 فرصت شغلی مستقیم و غیر‌مستقیم در شهرستان ایجاد می شود.

موسوی عنوان کرد: هم‌چنین با اجرای طرح توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی شهرستان اندیمشک، 2 واحد تولید خوراک دام در این شهرستان افتتاح می‌شود که برای اجرای این طرح نیز، 15 میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شده و با بهره‌برداری از آن، 30 فرصت شغلی در اندیمشک ایجاد می‌شود.

وی با بیان این که این واحدها برای اخذ مجوز و شروع فعالیت به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند، افزود: احداث یک واحد کشتارگاه صنعتی طیور نیز در شهرستان مورد توجه قرار گرفته است که این طرح نیز با اجرای طرح توسعه صنایع تبدیلی در شهرستان، افتتاح می‌شوند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک بیان کرد: با اجرای این طرح‌ها، علاوه بر تقویت ظرفیت تولید محصولات کشاورزی امکان صادرات انواع محصولات کشاورزی به استان‌ها و کشورهای مختلف جهان فراهم می‌شود.

وی افزود: تاکنون بیش از 10 میلیون دلار محصول کشاورزی تولید شده در اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک به کشور روسیه صادر شده است که این محصولات از لحاظ وزنی بیش 17 هزار تن و از لحاظ مالی، بیش از 370 میلیارد ریال ارزش دارند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار