تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۱۵۱۰۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
متنوع نبودن مقاصد سفر، از موانع رونق صنعت گردشگری
گردشگری و سفر، نشاط و سرزندگی و آمادگی برای کار و تلاش دوباره را به همراه می آورد و معرفی مقاصد جدید گردشگری از راه های رونق آن است، ولی معرفی این مقصدها در سال های گذشته با غفلت همراه بوده است
مقصدهای تکراری از آفات گردشگری ایران است و در سال های گذشته نیز معمولا رسانه ها و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان متولی این موضوع همواره یا درمقابل معرفی مقصدهای جدید سکوت اختیار کرده و یا اقدامی دراین خصوص انجام نداده اند.

رسانه ها نیز بیشتر به معرفی ظرفیت های مقاصد قبلی پرداخته و گردشگران و مسافران نیز فقط به همین مقاصد روی آورده اند، در حالی که ظرفیت های اطراف این شهرها همچنان ناشناخته باقی مانده است.

در تعطیلات نوروزی و تابستان بیشتر شهرهای شناخته شده و مقاصد گردشگری معروف به عنوان مقصد گردشگری انتخاب شده و گردشگران و مسافران برنامه سفر خود را به گونه ای تنظیم می کردند که از این شهرها دیدن کنند.

معرفی نشدن مقاصد جدید گردشگری به مردم و تقسیم نشدن سفرهای هموطنان در طول سال، باعث شده است از سویی مقاصد گردشگری با ازدحام مسافر روبرو شده، متولیان خدمت به گردشگران در مقاصد گردشگری نتوانند آنگونه که بایسته است به مشتریان خدمت ارائه کنند و نارضایتی گردشگران نیز از این سفر افزایش یابد.

مدیر عامل گروه هتل های پارس نیز روز دوشنبه در آبادان، متنوع نبودن مقاصد سفر و معرفی نشدن جاذبه های جدید گردشگری به گردشگران را از موانع پش روی رونق گردشگری خواند و گفت:مقاصد گردشگری کشور به چند شهر مشهد، شیراز، اصفهان و شمال کشور محدود شده است.

جمشید حمزه زاده روز دوشنبه در آیین ارتقاء درجه هتل کاروانسرای آبادان از چهار ستاره به پنج ستاره افزود:محدودیت هایی که برای انتخاب مقصد سفر برای گردشگران خارجی و داخلی وجود دارد باعث شده بسیاری از جاذبه های گردشگری کشور و شهرهای با جاذبه گردشگری دیده نشود.

مدیر عامل گروه هتل های پارس گفت:بیش از 90 درصد از گردشگران خارجی که برای دیدن جاذبه های گردشگری ایران به کشور سفر می کنند، به دلیل آشنا نبودن به سایر جاذبه های گردشگری کشور، شهرهای خاصی را برای بازدید در نظر می گیرند لذا باید دنبال تعیین مقصدهای جدید با آشنا کردن آنها سایر شهرهای باشیم.

حمزه زاده در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح جاذبه های گردشگری آبادان، گفت:آبادان با داشتن جاذبه های سیاحتی، فرهنگی و یادمان های هشت سال دفاع مقدس می تواند به عنوان مقصد سفر برای گرشگران خارجی و داخلی تعریف شود.

وی افزود:آثار به جای مانده از سال های دفاع مقدس از جاذبه های گردشگری منطقه آزاد اروند به شمار می رود که نباید عده ای خاص بعنوان کاروان راهیان نور همه ساله از آن استفاده کنند و دیگر گردشگران چه داخلی و چه خارجی از آن محروم باشند.

حمزه زاده همچنین از گردشگری آبی به عنوان دیگر جاذبه تفریحی آبادان و خرمشهر اشاره کرد و افزود:آبادان و خرمشهر جاذبه های زیادی برای گردشگری دارند که در سطح دنیا بی نظیر است ولی برای آن برنامه ریزی درستی نشده تا این دو شهر به گردشگران داخلی و خارجی معرفی شوند.

حمزه زاده افزود:هتل های پارس در حال حاضر با 950 کارمند و یکهزار و 33 سوئیت و 2500 اتاق به گرشگران و میهمانان خدمات رسانی می کند.

وی اظهار داشت:ارتقا کیفیت کیفیت خدمات در سطح هتل های پارس کشور از اهداف سهامداران است.

معاون فرهنگی، اجتماعی، گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این آیین گفت:هتل کاروانسرا کانون گردشگری در منطقه آزاد اروند به شمار می رود و ارتقاء سطح این کانون نشان دهنده آن است که در عرصه گردشگری پیشرفت داشته ایم.

سیدمرتضی نعمت زاده اظهار داشت:منطقه آزاد اروند به لحاظ گردشگری ظرفیت های بالایی دارد و تبدیل آن به مقصد سفر گردشگران بسیار مهم است.

معاون فرهنگی، اجتماعی، گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت:فضا سازی گسترده در بحث ریزگردها و پیامدهای آن از پدیده هایی است که به گردشگری منطقه آزاد اروند صدمه زد و این پدیده، از شهرستان آبادان و خرمشهر چهره ای سیاه برای گردشگران ترسیم کرده است.

نعمت زاده افزود:گرمای هوا نیز دومین پدیده طبیعی بود که گردشگران را از حضور در منطقه با ترس مواجه کرد.

وی افزود:استان خوزستان دومین تولید کننده ثروت کشور به شمار می رود ولی در کمال تعجب برخی رسانه ها بخصوص فضای مجازی از این استان فقط به بدی یاد می کنند.

نعمت زاده گفت:استان خوزستان یکی از استان های درخشان کشور است ولی سیاه نمایی ها برای این استان بسیار زیاد است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار