تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۱۵۱۰۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون سازمان صنعت و معدن استان تاکیدکرد:
ضرورت احداث پایانه صادراتی خرما در خوزستان
انتظار داریم تا دولت شرایط را برای ایجاد پایانه صادراتی خرما به ویژه در بندر شادگان فراهم کند تا شاهد توسعه صادرات خرما در استان باشیم
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: انتظار داریم تا دولت  شرایط را برای ایجاد پایانه صادراتی خرما به ویژه در بندر شادگان فراهم کند تا شاهد توسعه صادرات خرما در استان باشیم.

یونس حسین نژادیان بابیان این‌که خوزستان فاقد پایانه صادراتی خرما است، اظهار کرد:خرمای خوزستان به وسیله کامیون و از راه زمینی به بنادر هرمزگان منتقل و سپس از طریق این بنادر به کشورهای هدف صادراتی ارسال می‌شود.

وی افزود: شهرستان شادگان دارای بندر است و اگر یک پایانه صادراتی در این بندر احداث شود، هم زمینه و شرایط صادرات برای صادرکننده فراهم‌تر می‌شود و هم شاهد توسعه صادرات محصولات، به ویژه خرما در استان خواهیم بود.

حسین نژادیان با بیان این‌که در حال حاضر حتی یک دلار از خرمای خوزستان از بنادر استان صادر نمی‌شود ، عنوان کرد: شادگان مرکز خرمای استان است اما متاسفانه در این شهرستان پایانه صادراتی نداریم. اگر مساله احداث پایانه صادراتی در استان خوزستان و ترجیحا در شادگان موردتوجه قرار بگیرد، شرایط برای صادرات آسان‌تر مهیا خواهد شد.

وی ادامه داد: در هر پایانه صادراتی گمرک، بیمه، بانک، صنایع بسته بندی و... مستقر می‌شوند و زمانی که همه زیرساخت‌ها در یکجا جمع باشد، هم شرایط برای صادرکننده آسان می‌شود و هم کیفیت کالا حفظ می‌شود.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان خاطرنشان کرد: احداث پایانه صادراتی خرما، خوزستان را به محلی برای رشد و توسعه صادرات، به ویژه صادرات محصول خرما که یک محصول استراتژیک است تبدیل می‌کند. امیدواریم با همکاری که از سوی دولت انجام می‌گیرد، شاهد ایجاد پایانه صادراتی در استان باشیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار