تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۱۵۱۰۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
450میلیارد ریال برای ساماندهی مناطق محروم خرمشهر
شهردار خرمشهر گفت:450 میلیارد ریال برای ساماندهی مناطق محروم و حاشیه خرمشهر اختصاص یافت
شهردار خرمشهر گفت:450 میلیارد ریال برای ساماندهی مناطق محروم و حاشیه خرمشهر اختصاص یافت.

عزیز ساعدی سه شنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران در سالن اجتماعات شهرداری خرمشهر اظهارکرد: این اعتبار از سوی سازمان مدیریت برنامه و بودجه اختصاص یافته و 250 میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

وی گفت: از این میزان اعتبار برای 2 پروژه بازسازی پیاده روی ساحلی از پل جدید تا بازار ماهی فروشان و پروژه آسفالت و بهسازی معابر 10 تا 12 منطقه محروم خرمشهر شامل کوی ارمغان، زهیریه، کوی بهروز، عشایر، 200 واحدی بهزیستی، کوی معین 170 میلیارد ریالی هزینه می شود.

ساعدی افزود: بقیه اعتبار برای احداث بازارچه میوه و تره بار و بازارچه بانوان و ساماندهی بازار صفا خرمشهر هزینه می شود.

وی به از سرگیری عملیات اجرایی پروژه های نیمه تمام عمرانی خرمشهر اشاره کرد و گفت:مرحله دوم بهسازی و آسفالت معابر کوی بهروز با 40 میلیارد ریال و با مشارکت 50 درصدی منطقه آزاد اروند و شهرداری خرمشهر آغاز شده و تا نیمه نخست شهریور تکمیل و به بهره برداری می رسد.

ساعدی اظهارکرد:در این راستا بهسازی 6 خیابان در مناطق جدید خرمشهر با 40 میلیارد ریال در تفاهمنامه ای با سازمان منطقه آزاد اروند منعقد شد و امید است تا ماه آینده عملیات اجرایی آغاز شود.

وی گفت: هم اکنون قرارداد احداث توقفگاه طبقاتی ، پارک آبی و احداث بازارچه ماهی فروشان با مشارکت بخش خصوصی امضا شده و آماده کلنگ زنی است.

شهردار خرمشهر با بیان اینکه تعریض و اصلاح پل آزادی معروف به پل قدیم خرمشهر نیازمند حمایت مالی منطقه آزاد اروند است، افزود:تعریض و اصلاح این پل به اعتبار کلانی نیاز دارد ضمن اینکه سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مخالف تغییر کاربری این پل است.

ساعدی گفت:در صورتی که در کنار پل آزادی پل جدیدی احداث شود اعتباری بالغ بر700 تا 800 میلیارد ریال نیاز دارد و این در توان شهرداری نیست.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار