تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۱۵۱۰۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول عنوان کرد:
وجود نگرانی در زمینه بهداشت آب شرب برخی مناطق روستایی شوش
احساس می‌شود که پروسه زمانی حل این مشکل بیشتر از زمان مورد نیاز است و با توجه به گرمای هوا نگران مشکلات بهداشت مردم منطقه هستیم
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به مشکلات بهداشتی آب شرب برخی مناطق روستایی شوش گفت: احساس می‌شود که پروسه زمانی حل این مشکل بیشتر از زمان مورد نیاز است و با توجه به گرمای هوا نگران مشکلات بهداشت مردم منطقه هستیم.
 
دکتر مهدیه توکلی در جلسه شورای سلامت که امروز (17 مردادماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به مشکلات آب شرب شهرستان شوش اظهار کرد: مشکل شهرستان شوش در خصوص تاسیسات آب‌رسانی روستایی به ویژه در دو بخش خلیفه حیدر و سیدعباس نمایان است.
 
وی افزود: در آزمایشاتی که انجام شده است نتایج کلر نامطبوع در آب افزایش داشته و شکستگی لوله‌ها و چندین مورد آلودگی میکروبی و کدورت آب‌ها مشخص شده است ولی تاکنون مخازن و تاسیسات لایروبی نشده‌اند.
 
توکلی با اشاره به دلایل این مشکلات تصریح کرد: از یک سو دستگاه ذخیره کپسول کلرزنی در دست نیست و گاه مجبور می‌شویم که کلرزنی را به صورت دستی انجام دهیم که در نتیجه ممکن است دقت مورد نیاز وجود نداشته باشد.
 
معاون بهداشت دانشگاه علوم ‌پزشکی دزفول عنوان کرد: از سوی دیگر طول لوله‌ها 20 کیلومتر است و دارای فرسودگی و شکستگی هستند و به دلیل این‌که مسیر طولانی است در طول مسیر کلرزنی تمدید نمی‌شود و ممکن است تنها روستاهای نزدیک به کلرزنی، کلرزنی خوبی داشته باشند ولی در مسیرهای دورتر کلرزنی خوب وجود ندارد.
 
وی بیان کرد: این مشکلات تاکنون هشت بار در شورای سلامت مطرح شده است و مسئولان استان از این منطقه بازدید داشته‌اند و قول‌هایی در خصوص اعتبار و یا لایروبی در این منطقه داده شده است.
 
توکلی گفت: احساس می‌شود که پروسه زمانی حل این مشکل بیشتر از زمان مورد نیاز است و با توجه به گرمای هوا نگران مشکلات بهداشت مردم منطقه هستیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار