تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۱۵۱۰۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون عمرانی استاندار خوزستان:
توسعه شهری در خوزستان نامرتب و ناپایدار بوده است
در بافت‌های قدیمی شهری روابط اجتماعی، پیوندهای عاطفی و احساس آرامش و امنیتی وجود داشت که امروزه این احساسات را در بافت‌های جدید نمی‌بینیم. باید این احساسات را در بافت‌های جدید نیز ایجاد کنیم
معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: در بافت‌های قدیمی شهری روابط اجتماعی، پیوندهای عاطفی و احساس آرامش و امنیتی وجود داشت که امروزه این احساسات را در بافت‌های جدید نمی‌بینیم. باید این احساسات را در بافت‌های جدید نیز ایجاد کنیم.

فرامند هاشمی‌زاده در جلسه توانمندسازی بافت فرسوده استان که امروز (سه‌شنبه 17 مرادماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان با توجه به سابقه تاریخی و توسعه ناهمگونی که داشته است، به یک کار عملیاتی و اصولی در ایجاد یک سیما در ساخت و ساز و سیمای شهری نیاز دارد.

وی افزود: این بافت ناپایدار و ناهمگن چه از نظر سطح ارتفاع و چه نما صحنه چشم‌نوازی ندارد. در جهاتی نیز با عدم اعتقاد، ایمان و عدم مسئولیت متولیان مربوطه در اجرای طرح‌ها شاهد یک توسعه شهری نامرتب، ناپایدار و ناهماهنگ در استان بوده‌ایم. امکان اینکه تعداد شهرها را افزایش دهیم وجود ندارد، این کار مار را به بیراهه خواهد برد.

معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: امیدوارم اعتبار لازم برای بازسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده تأمین شود. کار در برخی شهرها آغاز شده است و امیدوارم با استقرار یک کارگروه که نظارت مناسبی بر اعمال و اجرای طرح‌ها دارد شاهد یک تحول در شهرها باشیم. مساله ما تنها سیمای شهر نیست، بحث اصلی پایدار بودن ساخت و سازهای شهری است. امیدوارم با انجام مطالعات لازم و ارائه راه‌حل‌ها بتوانیم سیاستی که از ما انتظار می‌رود را پیاده کنیم.

هاشمی‌زاده خاطرنشان کرد: اغلب شهرهای قدیمی ما گرفتار تفاوت میان توسعه جدید و وضعیت قدیم هستند. باید به توسعه اعتقاد پیدا کنیم. اگر توسعه جدید و وضعیت قدیمی در کنار یکدیگر کارکرد مناسبی نداشته و هم‌پوشانی نداشته باشند، در کارها گسستگی ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: اگر این دو را با یکدیگر تلفیق کنیم، کارکرد خوبی را شاهد هستیم اما اگر این کار را نکنیم شاهد پراکندگی و فرسودگی و افزایش فضاهای غیرقابل استفاده در شهر خواهیم بود . ممکن است بافت فرسوده در شهرها زیادتر شود. از شهرداران، مشاوران و مسئولان میراث فرهنگی می‌خواهم در این خصوص یک نگاه عملیاتی داشته باشند.

معاون عمرانی استاندار خوزستان تصریح کرد: مشاورانی برای تعیین محدوده و نیازمندی‌های این محدوده‌های فرسوده در شهرستان‌ها تعیین می‌شوند و اولویت‌بندی‌های لازم از طرف ستاد انجام خواهد شد. همچنین باید برنامه عملیاتی اجرایی توسط دبیرخانه ستادهای شهرستان‌ها تنظیم شود تا عملیات اجرایی مناسبی در شهرستان‌ها داشته باشیم. مسئولان شهرستان‌ها نیز باید در جلسات آینده گزارش عملکردی از برنامه‌های خود ارائه دهند.

هاشمی‌زاده تأکید کرد: باید تلاش کنیم تا از کلی‌گویی خارج شویم تا تکلیف هر شهرستان مشخص شود. همچنین باید برنامه تلفیقی و محدوده‌ها مشخص شوند. وضعیت تأمین منابع مالی از سوی سازمان برنامه و بودجه و اعتبارات ملی و استانی ما باید مشخص باشند. تصمیم بعدی ما پیگیری استفاده از تسهیلات بانک مسکن برای تأمین وام بازسازی بافت‌های ناپایدار است.

وی ادامه داد: در بافت‌های قدیمی شهری روابط اجتماعی، پیوندهای عاطفی و احساس آرامش و امنیتی وجود داشت که امروزه این احساسات را در بافت‌های جدید نمی‌بینیم. باید این احساسات را در بافت‌های جدید نیز ایجاد کنیم.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مصطفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
0
0
من معتقدم اون هایی که آپارتمان نشینی رو تو این مملکت و استان و شهرهامون مطرح و باب کردن واقعا اشتباه بوده و زودتر بهتره برگردیم به سیستم خانه های ویلایی و حیاط دار.علت اون هم کاملا معلومه.آخه مگه تو این شهر و دیار زمین کم داریم؟؟؟ مگه مردم کم از آپارتمان نشینی و توسعه عمودی ضرر و آسیب و رنج دیدن؟؟؟ چقدر خجالت کشیدن تو دستشویی خونه شون و توالت استفاده کردن تو مهمونی هاشون تو هال و پذیرایی ها؟؟!! خنده داره اما حقیقت تلخی یه که هست و آدم های فهمیده هم کاری کردن که یه توالت تو حیات مجتمع هاشون ساخته بشه؟؟
کم آدم از آسانسور ها آسیب دیده؟؟ کم ادم از در و همسایه های ناجور در مجتمع های آپارتمانی پرونده دادگاهی و سرقت و ... داشتیم؟؟ کم تو زلزله ها برای چنین مراکزی ایراد هست؟؟ و همین طور تو آتش سوزی ها و ....
من معتقدم ما زمین داریم و حق مردم هم داشتن ملک مسکونی مستقله پس بهتره بجای توسعه عمودی توسعه افقی رو ملاک کنیم و شهرهامون رو از طول و عرض گسترش بدیم نه در ارتفاع و برج سازی .
یا لااقل اگه نمیتونیم شهر رو گسترش بدیم لااقل شهرک های مسکونی جدید با همه جور امکانات از صفر بسازیم .
شهر سازی جدید با فکر های جدید
بعد هم به خوبی بتونیم ارتباط اونها رو با مرکز برقرار کنیم
پرند تجربه خوبی یه
بهارستان هم همین طور
اما شیرین شهر یا شهر رامین خیر .چون اونها هم مساله زیر ساخت دارند و هم مساله رفت و آمد
آدم ها هزینه نمیکنند که تو زندگی آزار ببینند بلکه میخواهند رفاه نسبی داشته باشند و بس
پس به فکر رفاه مردم باشید و بس
شما هم از همین مردم هستید پس به همدیگه کمک کنیم.
:
:
:
آخرین اخبار