تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۱۵۱۰۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون اقتصادی استاندار:
باید شرکت مدیریت صادرات خرما در خوزستان تاسیس شود
برخی از شهرستان‌های خوزستان که مزیت و قابلیت مناسبی را در بحث خرما دارند، متاسفانه بر اساس آمارها دارای نرخ بیکاری و درصد محرومیت بالایی هستند و وضعیت خوبی ندارند
معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت: برخی از شهرستان‌های خوزستان که مزیت و قابلیت مناسبی را در بحث خرما دارند، متاسفانه بر اساس آمارها دارای نرخ بیکاری و درصد محرومیت بالایی هستند و وضعیت خوبی ندارند.

سید علی بحرینی مقدم امروز، 17مردادماه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در محل استانداری در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: با وجود این مزیت‌ها در شهرستان‌های استان بعضا با توجه به لابی‌ها و فشارهای سیاسی که وارد می‌شود برای حل مشکل اشتغال این مناطق به صنایع و ایجاد اشتغال در رسته‌های دیگر رو آورده می‌شود.

وی افزود: با توجه به این‌که رتبه اول را در بحث صادرات خرما در خوزستان داریم اما در بحث بهره‌وری و سطح تولید متاسفانه عملکرد قابل قبول و قابل دفاعی در استان نداریم. در این زمینه نباید سطح باغات در استان محدود شود.

معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان تصریح کرد: علاوه بر این‌که باید باغ‌های استان و وضعیت موجود در باغات را احیا کنیم بلکه باید نسبت به توسعه باغات در مناطق مختلف استان با جدیدترین شیوه‌های باغداری و تمام مکانیزه پیش برویم و در این زمینه از مزیت استان به بهترین شکل استفاده کنیم.

بحرینی مقدم ادامه داد: متولیان زیادی در امر صنعت خرمای استان فعالیت می‌کنند. در این خصوص سازمان جهاد کشاورزی به عنوان متولی اصلی این امر هم‌گرایی و هم‌افزایی را بین متولیان خرمای استان ایجاد و متناسب با ظرفیت‌های قانونی برنامه ششم توسعه، برنامه‌ای را برای حفظ و ارتقای بهره‌وری نخیلات استان و توسعه آن‌ها تدوین کند.

وی گفت: امیدواریم با تلاش‌هایی که انجام می‌گیرد شاهد آن باشیم تا طی 4 یا 5سال آینده حداکثر بهره‌وری و استفاده را از ظرفیت‌های استان در زمینه باغات و توسعه آن‌ها داشته باشیم.

معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان اظهار کرد: یکی دیگر از نقاط ضعفی که در بحث خرما و مساله صادرات آن وجود دارد، بحث نبود یک شرکت مدیریت صادرات است. باید یک شرکت مدیریت صادرات توانمند که بتواند کمکی به امر صادرات کند و با قیمت مناسب بازاریابی داشته باشد و در نمایشگاه‌ها نیز شرکت کند، در استان تاسیس شود.

بحرینی مقدم خاطرنشان کرد: انعقاد تفاهم نامه میان سه اتاق بازگانی اهواز، خرمشهر و آبادان برای ایجاد هم‌افزایی و همکاری بیشتر در امر آموزش و پژوهش یک اتفاق بسیار خوب در استان است تا بتوانند با همکاری هم مسایل و مشکلات اولویت‌دار خوزستان را دنبال کنند و با یک کار علمی و فنی شاهد حل شدن مسایل و مشکلات باشیم.

وی گفت: امیدواریم شاهد آن باشیم تا هرچه زودتر استان خوزستان در زمینه خرما و نخیلات به جایگاه واقعی خود برسد و بهره‌وری که مدنظر است محقق شود و شاهد آن باشیم تا بخش خرما و نخیلات استان نقش بسزایی در اشتغال استان داشته باشد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار