تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۱۵۱۱۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آوایی از دادستانی دزفول تا وزیر پیشنهادی دادگستری
سال 59 با حکم شهید قدوسی کار خود را بعنوان دادستان دزفول در مجموعه قضایی آغاز کرد و بهترین تجربه کسب شده خود را در گفت وگو با ایرنا سمت ریاست دادگستری کل استان تهران می داند
آوایی از دادستانی دزفول تا وزیر پیشنهادی دادگستریعلیرضا آوایی کسی که نامش در بین وزرای پیشنهادی ریاست جمهور به چشم می خورد سابقه فعالیت 36 ساله در دستگاه قضایی و اجرایی کشور دارد.

او متولد دزفول است و نخستین جایی هم که به عنوان دادستان عمومی و انقلاب مشغول فعالیت شد، زادگاهش بود.

آوایی درباره سابقه فعالیت خود گفت: اوایل سال 59 با ابلاغ شهید قدوسی برای تصدی دادستانی انقلاب دزفول کار خود را در مجموعه قضایی، آغاز کردم و تا سال 62 آنجا بودم؛ از آن زمان تا سال 65 دادستان کردستان بودم و سپس به دزفول برگشته و مجدد دادستان این شهرستان شدم.

رئیس دفتر بازرسی رییس جمهوری اظهار کرد: از سال 67 تا 73 دادستان اهواز بودم و یک سال بعد به عنوان قائم مقام دادگستری خوزستان ابلاغ خوردم؛ چهار سال رئیس دادگستری استان لرستان و به همین میزان رئیس دادگستری استان مرکزی و حدود چهار سال هم رئیس کل دادگستری استان اصفهان بودم.

آوایی از سال 84 به سمت رئیس کل دادگستری استان تهران منصوب شد و هشت سال و نیم در این سمت فعالیت کرد.

از سال 84 که غلامحسین اسماعیلی به عنوان رئیس کل دادگستری استان تهران جایگزین او شد، آوایی در دادگاه عالی انتظامی قضات به مدت یک سال فعالیت کرد.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور پس از آن، در پست دیگری به فعالیت خود ادامه داد که این بار پست او نه قضایی بلکه بیشتر اجرایی و زیرمجموعه قوه مجریه بود و او به عنوان معاون وزیر کشور و با سمت رئیس سازمان ثبت احوال به فعالیت خود ادامه داد.

آوایی اضافه کرد: سپس با درخواست آقای روحانی روحانی، رئیس بازرسی ویژه رئیس جمهوری شدم.

یکی از موارد قابل توجه رئیس دفتر بازرسی ویژه در سوابق وی این است که اتحادیه اروپا در تصمیم مورخ 18 مهر 1390 (10 اکتبر 2011)، 32 مقام ایرانی از جمله سیدعلیرضا آوایی را با ادعای آنچه که نقش در نقض گسترده و شدید حقوق شهروندان ایرانی خوانده می شد، از ورود به کشورهای این اتحادیه محروم کرد. کلیه دارایی‌های این مقامات نیز در اروپا توقیف شد.

آوایی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا این همه سابقه در کارنامه کاری اش می تواند در تصدی گری وزارت دادگستری مثمر ثمر باشد یا نه ، گفت: مطمئنا تجارب به فرد کمک می کند تا بتواند مسیرها را درست تر تشخیص دهد و تعاملات جدی تر و سریع تر ارائه کند.

وی رئیس کلی دادگستری استان تهران را تجربه مفید و در حقیقت بهترین تجربه خود عنوان کرده و افزود: یکی از مهمترین کارهای وزیر دادگستری تعامل و ارتباط بین سه قوه است که فکر می کنم بتوانم در صورت گرفتن رای اعتماد از مجلس ، قدم های خوبی در این وزارتخانه بردارم.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار