تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۵۱۱۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برخی مناطق ایذه در شبانه روز فقط یک ساعت آب دارند
طرح انتقال آب کارون 3 به ایذه هرچه زودتر اجرایی شود
برای رفع مشکل کم‌آبی شهرستان ایذه ضروری است پروژه‌ انتقال آب از سد کارون 3 هرچه زودتر عملیاتی شود
فرماندار ایذه گفت: برای رفع مشکل کم‌آبی شهرستان ایذه ضروری است پروژه‌ انتقال آب از سد کارون 3 هرچه زودتر عملیاتی شود.

محسن بیرانوند اظهار کرد: آب شرب ایذه و دهدز از طریق چاه تأمین می‌شود که متأسفانه امسال با کاهش آب‌های زیرزمینی، چاه‌ها نیز افت آب پیدا کردند، به طوری که تعدادی از آن‌ها از مدار خارج شدند.

وی با اشاره به این‌که برای جبران وضعیت چاه‌هایی که از مدار خارج شدند با مساعدت آبفای استان یک چاه جدید وارد مدار شد، خاطرنشان کرد: این چاه نیز جوابگوی آب شهر نیست. همچنین چندین نقطه از شهر از جمله در دهدز آب آن‌ها به صورت جیره‌بندی است. یعنی در شبانه‌روز فقط یک ساعت آب دارند و بقیه روز آب ندارند. اگر کار اصولی برای حل این مشکلات به عبارتی همین طرح انتقال آب کارون انجام نشود این وضعیت تا سال‌های آینده وخیم‌تر خواهد شد.

فرماندار ایذه عنوان کرد: بحث آب یک مشکل حاد و اساسی مردم است زیرا زندگی مردم بدون آب مخصوصاً آب شرب خیلی سخت می‌شود؛ به همین دلیل برای تأمین آب ایذه باید هرچه زودتر پروژه انتقال آب از کارون اجرا شود.

بیرانوند با اشاره به این‌که با اجرای پروژه‌های انتقال آب از کارون مشکلات کم‌آبی این شهرستان کمتر خواهد شد، افزود: این یک پروژه ملی است که مراحل قانونی آن انجام شده است و اعتبار کلانی نیاز دارد که انتظار می‌رود فاز اول آن هرچه زودتر اجرایی شود.

وی عنوان کرد: پروژه‌ انتقال آب کارون هم آب شرب و هم آب کشاورزی را تأمین می‌کند زیرا تأمین آب کشاورزی در این شهرستان به صورت سنتی است و منتظر هستیم که مراحل فاز اول آن اجرایی شود تا مشکلات کم‌آبی کمتر شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار