تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۱۵۱۱۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تجهیز پژوهش سراها راهی برای جلوگیری از فرار نخبگان
برای جلوگیری از فرار نخبگان از خوزستان باید پژوهش سراهای مجهز را در اختیار دانش آموزان قرار داد
مدیر پژوهش سرای غدیرآموزش و پرورش در اهواز گفت: برای جلوگیری از فرار نخبگان از خوزستان باید پژوهش سراهای مجهز را در اختیار دانش آموزان قرار داد.

قاسم رضایی چهارشنبه با اشاره به اهمیت پژوهش سرا در حفظ دانش آموزان نخبه در خوزستان بیان کرد: 2 هزار دانش آموز نخبه زیر پوشش پژوهش سرای غدیر اهواز هستند و سالیانه بالغ بر 10 هزار دانش آموز نخبه در خوزستان از امکانات این پژوهش سرا استفاده می کنند.

وی گفت: در بازدید اخیر استاندار خوزستان از این پژوهش سرا مقرر شد با تامین اعتبار استانداری نخستین رصد خانه خورشیدی دانش آموزی کشور در این پژوهش سرا برای استفاده دانش آموزان خوزستان ایجاد شود.

رضایی افزود: به لحاظ شرایط زیست محیطی خاصی که در اهواز به دلیل وجود گرد و غبار و سایر آلاینده ها وجود دارد در شب امکان رصد آسمان در شهر وجود ندارد و به ناچار دانش آموزان باید شهر را برای رصد آسمان ترک کنند.

مدیر پژوهش سرای غدیر در اهواز بیان کرد: رصد خانه ای که مقرر شده در این پژوهش سرا ایجاد شود مجهز به تلسکوپ های قدرتمند 2منظوره است و در روز و شب امکان رصد آسمان و خورشید برای دانش آموزان فراهم است.

وی با اشاره به اهمیت راه اندازی این رصدخانه در این پژوهش سرا افزود: در این رصد خانه توفان های خورشیدی، عوارض سطحی خورشید و بسیاری پدیده های خورشیدی و بررسی تاریخچه تغییر اقلیم نیز قابل مطالعه و مشاهده است.

رضایی گفت: با راه اندازی این رصد خانه دانش آموزان در کنار تحصیل خود می توانند در روز آسمان را رصد کنند.

وی اظهارکرد: همچنین استاندار خوزستان قول تجهیز آزمایشگاه نانو این پژوهسرا را داد که با تجهیز آن در بخش های مختلف علمی و تحقیقاتی مسیر برای تقویت سطح علمی دانش آموزان خوزستان فراهم می شود.

* پیشنهاد برای ساخت پژوهش سرای جدید

مدیر پژوهش سرای غدیر اهواز درادامه اظهار کرد: بر اساس پیشنهاد ارایه شده به استاندار خوزستان مقرر شد که دانشگاه فرهنگیان در اهواز به ساختمان فعلی پژوهش سرای غدیر منتقل شود.

رضایی گفت: فضای فعلی دانشگاه فرهنگیان جوابگوی دانشجویان نیست و با توجه به نزدیک بودن خوابگاه فرهنگیان به ساختمان پژوهش سرای غدیر و فضای مناسب ، مقرر شده که این دانشگاه به پژوهش سرا منتقل شود.

وی افزود: همچنین مقرر شد که ساختمان جدیدی برای پژوهش سرا در فضایی بزرگتر در اهواز
مجهز به امکانات روز دنیا احداث شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار