تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۱۵۱۱۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
احداث بوستان امید در روستاهای بالای 200 خانوار خوزستان
برای 300 روستای بالای 200 خانوار در خوزستان بوستان امید ساخته می شود
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خوزستان گفت: برای 300 روستای بالای 200 خانوار در خوزستان بوستان امید ساخته می شود.

عبداله حسینی چهارشنبه در جلسه مشکلات اقتصادی و تولید در روستاهای شهرستان های جنوب خوزستان در فرمانداری آبادان افزود:در این بوستان ها یک زمین ورزشی چمن مصنوعی، پارک کودکان، فضای سبز و سرویس بهداشتی احداث می شود.

وی به اختصاص 660میلیارد ریال اعتبار به همین منظور اشاره کرد و اظهارکرد:این مقدار اعتبار از محل ارزش افزوده، تملک دارایی و بنیاد مسکن تامین می شود.

حسینی اظهارکرد: از اعتبارات ارزش افزوده امسال اعتبار ویژه ای برای توسعه فضاهای ورزشی اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: این بوستان ها در طول پنج سال آینده احداث می شود.

حسینی با اشاره به لزوم توجه به بخش های گردشگری در روستاها با توجه به ویژگی های اقتصادی آنها بیان داشت:51 نقطه گردشگری در خوزستان شناسایی شده بخش عمده آنها در مناطق روستایی است و توانایی جذب گردشگر خارجی و داخلی در آنها وجود دارد.

وی در ادامه توسعه اشتغال روستایی را گامی در تثبیت جمعیت روستایی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان را خواند و گفت: با مدیریت و ارائه راه کارهای کاربردی می توان گام های مهمی در بحث ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستائیان برداشت.

وی اظهارکرد:در سرشماری سال 1390 جمعیت روستایی خوزستان 29 درصد بود که این رقم در سرشماری سال 95 به 25 درصد رسیده است.

حسینی گفت: شهرستان های جنوب خوزستان براساس ظرفیت روستاها اقدام به معرفی طرح های اشتغالزایی برای دریافت تسهیلات به اداره کل روستایی استانداری خوزستان کنند.

شهرستان های ماهشهر، هندیجان، شادگان، خرمشهر و آبادان عضو کمیته منطقه سه توسعه روستاهای خوزستان هستند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار