تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۱۵۱۱۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انجام حدود 350 هزار نوبت وارنیش فلوراید برای دانش‌آموزان در اهواز
بنا بر هدف طرح تحول نظام سلامت دهان و دندان، تا پایان اجرای طرح شاخص سلامت دهان و دندان در دانش‌آموزان به تنها یک دندان پوسیده خواهد رسید
مدیر گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه جندی‌شاپور اهواز گفت: بنا بر هدف طرح تحول نظام سلامت دهان و دندان، تا پایان اجرای طرح شاخص سلامت دهان و دندان در دانش‌آموزان به تنها یک دندان پوسیده خواهد رسید.
 
دکتر حسین زما‌ن‌زاده اظهار کرد: سومین سال از طرح تحول نظام سلامت دهان و دندان سپری شده است. اجرای این طرح حدود 12 سال زمان می‌برد و هدف آن رساندن شاخص سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان تحت پوشش به یک دندان پوسیده است.
 
وی افزود: تاکنون طرح تحول نظام سلامت دهان و دندان تنها برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و کودکان 3 تا 6 سال اجرا شده است ولی قرار بر این است که دانش‌آموزان پایه هفتم نیز تحت پوشش این طرح قرار بگیرند.
 
زمان‌زاده تصریح کرد: اکنون برای دانش‌آموزان سالانه دو نوبت و برای کودکان 3 تا 6 سال هر شش ماه یک بار وارنیش فلوراید صورت می‌گیرد و پیش‌بینی می‌شود که بنا بر هدف، شاخص پوسیدگی دندان در دهان دانش‌آموزان در پایان این طرح به یک دندان پوسیده برسد.
 
مدیرگروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه جندی ‌شاپور اهواز با بیان این‌که برای 350 هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی اقدامات پیشگیرانه انجام شده است، بیان کرد: تاکنون حدود 350 هزار نوبت وارنیش فلوراید در اهواز انجام شده است.
 
وی گفت:همچنین تاکنون 9 هزار مورد ترمیم دندان برای گروه‌های هدف انجام شده است. این خدمات در روستاها با در دست داشتن دفترچه سلامت رایگان است و در شهرها برابر با قراردادی که با بیمه منعقد شده است 30 درصد هزینه دریافت می‌شود.
 
زمان‌زاده عنوان کرد: برای اجرای بهتر طرح تحول نظام سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان با توجه به پراکندگی جمعیت در روستاها و شهرها در استان خوزستان با مشکل کمبود دندانپزشک مواجه هستیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار