تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۱۵۱۱۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرودگاه دزفول همچنان در انتظار صدور مجوز مرز هوایی
فرودگاه دزفول به عنوان تنها فرودگاه شمال خوزستان با وجود تامین زیر ساخت های لازم و تجهیزات فرودگاهی استاندارد همچنان در انتظار صدور مجوز مرز هوایی است
فرودگاه دزفول به عنوان تنها فرودگاه شمال خوزستان با وجود تامین زیر ساخت های لازم و تجهیزات فرودگاهی استاندارد همچنان در انتظار صدور مجوز مرز هوایی است.

تولید حدود پنج میلیون تن محصولات کشاورزی و باغی و نیز استقبال کشورهای خارجی از محصولات تولید این منطقه به ویژه کشور روسیه ضرورت صدور مجوز مرز هوایی فرودگاه دزفول را دو چندان کرده است.

با صدور مجوز مرز هوایی فرودگاه دزفول علاوه بر امکان جابجایی مسافر از این فرودگاه ، زمینه برای صادرات انواع محصولات کشاورزی از جمله انواع سبزی و گل تولید منطقه به خارج از کشور فراهم می شود.

به گفته مدیر عامل شرکت هواپیمایی عقاب عسلویه ، فرودگاه دزفول مشکلی برای پروزاهای خارجی ندارد و با صدور مجوز مرز هوایی این فرودگاه ، در کمترین زمان ممکن امکان برقراری پروازهای مسافری خارجی و حمل بار به خارج از کشور از دزفول فراهم می شود.

عبداله کاشانی فر افزود:امسال 30 میلیارد ریال اعتبار برای خرید تجهیزات فرودگاهی در این فرودگاه هزینه شد و با وجود کارهایی که در جهت توسعه پروازها انجام شده نیاز به برقراری پروازهای خارجی از این فرودگاه احساس می شود.

وی گفت: نیروی هوایی و سازمان هواپیمایی کشوری با مرز هوایی فرودگاه دزفول موافقت کرده اند اما وزارت کشور تاکنون مجوز مرز هوایی این فرودگاه را صادر نکرده است که انتظار می رود مسئولان شهرستان دزفول و استاندار خوزستان برای اخذ مجوز مرز هوایی فرودگاه دزفول همچنان با جدیت پیگیری کنند چرا که صدور مجوز مرز هوایی فرودگاه دزفول با توجه به تولید انواع محصولات کشاورزی مورد توجه کشورهای همسایه ضروری است.

کاشانی فر گفت:این شرکت برای انجام پروازهای خارجی از فرودگاه دزفول همه زیر ساخت ها را فراهم کرده و همچنان آمادگی دارد تا با کمک دستگاه های اجرایی این شهرستان و حمایت فرماندار دزفول سایر نیازها را مطابق با استانداردهای سازمان هواپیمایی تامین کند تا مجوز مرز هوایی این فرودگاه هر چه سریعتر صادر شود.

وی اظهار کرد:در حال حاضر روزانه چهار پرواز از فرودگاه دزفول انجام می شود که این فرودگاه ظرفیت افزایش 2 پرواز دیگر هم دارد ضمن اینکه رمپ پروازی فرودگاه دزفول نیز در حال توسعه است تا امکان پارک 2 فروند هواپیمای مسافری در کنار هم فراهم شود.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت توسعه فضای ترمینال فرودگاه دزفول بیان داشت: فضای سالن فروشگاه اتکا در مجاورت ترمینال فرودگاه دزفول برای توسعه ترمینال این فرودگاه لازم و ضروری است که انتظار می رود این سالن در اختیار فرودگاه دزفول قرار گیرد ضمن اینکه از استاندار خوزستان و فرماندار دزفول در خواست می شود با تخصیص 10 میلیارد ریال اعتبار نسبت به بازسازی ترمینال قدیمی فرودگاه دزفول اقدام کنند.

وی با قدردانی از ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در راستای اجرای طرح های عام المنفعه در کشور گفت: از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در خواست می شود برای توسعه فرودگاه دزفول و راه اندازی مرز هوایی کمک کند.

کاشانی فر افزود: از سال 88 شرکت عقاب و عسلویه فرودگاه دزفول را تحویل گرفت که با وجود مشکلات و کمبودهای فراوان این فرودگاه همچنان رو به گسترش بوده و پروازهای آن رو به افزایش است.

وی ضمن تقدیر از حضور و مشارکت خیرین استان خوزستان در فعالیت های عمرانی و خدماتی فرودگاه دزفول گفت:دزفول پتانسیل های فراوانی در منطقه دارد که وجود این فرودگاه نیز امتیازی برای این شهرستان می باشد که باید مورد حمایت مسئولان کشوری ،استانی و شهرستانی قرار گیرد تا مشکلات کاهش و تسهیلات بیشتری در اختیار شهروندان قرار گیرد.

**احداث برج مراقبت به ارتفاع 40 متر در فرودگاه دزفول

مدیر عامل شرکت هواپیمایی عقاب عسلویه همچنین با اشاره به اینکه برج مراقبت فعلی فرودگاه دزفول 17 متر ارتفاع دارد گفت:ساخت برج مراقبت استاندارد این فرودگاه به ارتفاع 40 متر از چندی پیش آغاز شده و تاکنون ساخت آن 40 درصد پیشرفت داشته است.

عبداله کاشانی فر همچنین از اجرای طرح روکش باند فرودگاه دزفول برای امکان نشست و برخاست هواپیماهای ایرباس خبر داد.

** ایجاد دفتر فروش بلیت در فرودگاه دزفول

مدیر عامل شرکت هواپیمایی عقاب و عسلویه همچنین از آغاز احداث دفتر فروش بلیت هواپیما از سوی این شرکت در ورودی فرودگاه دزفول خبر داد و گفت: این اقدام با موافقت سازمان هواپیمایی کشوری و با هدف جلوگیری از بازار سیاه بلیت هواپیما از سوی شرکت عقاب و عسلویه در حال انجام است.

کاشانی فر در ادامه با اشاره به بدهی شرکت های هواپیمایی به این شرکت بابت خدمات هندلینگ گفت:با وجود بدهی این شرکت های هواپیمایی ، شرکت عقاب عسلویه همچنان به این شرکت های هواپیمایی خدمات هندلینگ ارائه می کند اما انتظار می رود این شرکت ها بدهی خود را بپردازند.

**95 درصد افراد شاغل در فرودگاه دزفول بومی هستند

وی در خصوص افراد شاغل در فرودگاه دزفول نیز گفت: 95 درصد افراد جذب شده در این فرودگاه از جوانان دزفول بوده و تنها تعداد اندکی در حد پنج درصد افراد غیر بومی می باشند.

پروازهای فرودگاه دزفول به مقصد تهران ، مشهد و مسیر برگشت برقرار می باشند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار