تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۱۵۱۱۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
از ابتدای امسال تاکنون؛
20 صیاد عراقی امسال تاکنون در آب های ایران در اروندرود دستگیر شدند
از ابتدای امسال تاکنون 20 صیاد عراقی که به صورت غیرقانونی وارد آب های سرزمینی ایران در اروندرود شده بودند به همراه شناورهای خود توقیف و به مراجع قضایی معرفی شدند
فرمانده هنگ مرزی خرمشهر گفت:از ابتدای امسال تاکنون 20 صیاد عراقی که به صورت غیرقانونی وارد آب های سرزمینی ایران در اروندرود شده بودند به همراه شناورهای خود توقیف و به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ منصوررضا عزیزی چهارشنبه در آیین تقدیر از خبرنگاران اظهارکرد: مرز آبی در حوزه استحفاظی خرمشهر 25 کیلومتر و از ابتدای نهرخین تا پیچ جزیره مینو و پالایشگاه آبادان ادامه دارد.

وی افزود: مجموعه مرزبانی هنگ مرزی خرمشهر از توابع خوزستان در حوزه استحفاظی خود به مسافت 90 کیلومتر مرز خشکی و آبی، توانسته با استفاده از امکانات و تجهیزات روز و دستگاه های الکترونیکی ، بهترین امنیت مطلوب را برای هموطنان به ویژه مرزنشینان خرمشهری و مینوشهری به ارمغان آورد.

سرهنگ عزیزی گفت: ما مرزبانان به این وظیفه خطیر و سنگین افتخار می کنیم و به خود می بالیم که تامین کننده امنیت، آسایش و آرامش مردم مرزنشین هستیم.

فرمانده هنگ مرزی خرمشهر، آمادگی این هنگ را برای تامین امنیت زائران اربعین حسینی را یادآور شد و افزود: هنگ مرزی با تعامل و هماهنگی با تمام ارگان ها و واحدهای مرتبط با ستاد اربعین حسینی آمادگی را برای تردد آسان در سایه امنیت مطلوب دارد.

وی اظهارکرد: فرماندهی هنگ مرزی خرمشهر علاوه بر فرماندهی، به عنوان مرزبان ایران در جنوب معرفی شده و با اقدامات دیپلماسی خود و ملاقات های مرزی با کلانتران مرز مقابل امنیت مشترک را برای تردد زائران و صادرات کالا فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه مرزنشینان و مرزبانان در حفظ امنیت مکمل هم هستند، گفت:مرزنشینان مرزبانان اصلی هستند و پشتیبانی آنها در ایجاد امنیت مطلوب مرز موثر واقع شده است.

سرهنگ عزیزی در ادامه نقش خبرنگاران را در هدایت افکار عمومی جامعه تاثیر گذاردانست و افزود: خبرنگاران به عنوان مرزبان فرهنگی و طلایه داران جبهه آزادی و چشم بینا و زبان گویای مردم و مسئولان هستند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار