تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۱۵۱۱۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
18هزار کودک بی‌سرپرست؛ زیرپوشش بهزیستی خوزستان
در حال حاضر بیشتر از 18 هزار کودک بی سرپرست و بدسرپرست از سن شیرخوارگاه تا 18 ساله زیر پوشش این اداره کل هستند
 معاون امور اجتماعی بهزیستی خوزستان گفت: در حال حاضر بیشتر از 18 هزار کودک بی سرپرست و بدسرپرست از سن شیرخوارگاه تا 18 ساله زیر پوشش این اداره کل هستند.

محمد رضا عباسی چهارشنبه اظهار کرد: 32 هزار زن سرپرست خانوار با 18 هزار فرزند که 11 هزار نفر آنها دانش آموز هستند، زیر پوشش دفتر توانمندسازی زنان و خانواده بهزیستی قراردارند.

وی افزود: در دفتر شبانه روزی شبه خانواده بهزیستی نیز 180 نفر کودک بی سرپرست در مراکز شبانه روزی نگهداری می شوند که پدر و مادر و خانواده ای ندارند.

عباسی ادامه داد: سال گذشته 60 کودک از شیرخوارگاه به خانواده های متقاضی فرزند واگذار شد.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خوزستان بیان کرد: در حال حاضر 11 مرکز نگهداری شبانه روزی بهزیستی در اهواز، آبادان، شوش، شوشتر ، دزفول و بهبهان فعال هستند که خدمات لازم از جمله پوشاک، تحصیلات و درمان را به افراد زیرپوشش ارائه می کنند.

وی گفت:برای مددجویان زیرپوشش این مراکز تا سن 18 سالگی پسران و بعد از سربازی در صورتی که قصد تشکیل زندگی مستقل داشته باشند تا سقف 170 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شود و تا زمان توانمندی زیر پوشش بهزیستی هستند.

عباسی افزود: دختران تا سن ازدواج زیر پوشش بهزیستی هستند و تسهیلاتی با میزانی مشابه پسران به آنها پرداخت می شود.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خوزستان ادامه داد: همچنین یک هزار و 600 دانشجو زیر پوشش بهزیستی هستند و شهریه دانشجویی تمام دانشجویان زیر پوشش این نهاد، 100 درصد پرداخت می شود.

وی بیان کرد: در زمینه پرداخت هزینه های درمانی اعتبارات بهزیستی محدود است اما برای مددجویان زیر پوشش مراکز، 100 درصد هزینه درمان به عهده مراکز است اما برای دیگر مددجویان محدودیت هایی وجود دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار