تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۱۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با اعتبار 600 میلیون ریال
کتابخانه عمومی آیت‌الله خامنه‌ای در اهواز بازگشایی شد
کتابخانه عمومی آیت‌الله خامنه ای (دامه برکاته) اهواز با اعتباری بالغ بر 600 میلیون ریال به‌صورت کامل تعمیر و تجهیزات آن بروز رسانی شد
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: کتابخانه عمومی آیت‌الله خامنه ای( دامه برکاته) اهواز با اعتباری بالغ بر 600 میلیون ریال به‌صورت کامل تعمیر و تجهیزات آن بروز رسانی شد.

سید لطف‌الله سپهر ظهر امروز از بازگشایی کتابخانه عمومی آیت‌الله خامنه‌ای (دامه برکاته) با اعتباری بالغ بر 600 میلیون ریال از منابع تملک دارایی و انجمن کتابخانه‌های شهرستان خبر داد و اظهار کرد: این کتابخانه در قالب حق انتفاع در سال 95 از طرف هیات امنای مسجد بلال به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به‌مدت 10 سال واگذار شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی این کتابخانه افزود: با بازگشایی و ارائه خدمات این کتابخانه به مردم منطقه سپیدار تعداد کتابخانه‌های اهواز به 31 کتابخانه رسید که تا پایان برنامه ششم توسعه، تعداد کتابخانه‌های عمومی در شهرستان اهواز باید به تعداد 41 باب کتابخانه افزایش یابد، این کتابخانه دارای بخش های کودک, نشریات، مخزن و سالن مطالعه هست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان با بیان اینکه وضعیت شاخص‌های اهواز در سرانه‌های مختلف گفت: شهرستان اهواز با جمعیت یک میلیون و 300 هزار نفر از شاخص‌های کمی و کیفی از متوسط کشور و استان عقب مانده است که انتظار می‌رود استاندار و مسؤولان استان و شهرستانی نگاه ویژه‌ای به اهواز در این شاخص‌ها داشته باشند.

سپهر در خصوص شاخص‌های شهرستان بیان کرد: وضعیت موجود در بخش زیربنا شهرستان اهواز 18 هزار و 58 متر مربع است که تا پایان برنامه ششم توسعه این رقم باید به 27 هزار و 404 متر مربع برسد؛ در بخش تعداد کتاب 494 هزار و 812 جلد وضعیت موجود شهرستان است که این تعداد تا پایان برنامه ششم توسعه باید به رقم 796 هزار و 899 جلد برسد که این موضوع در دستور کار اداره کل کتابخانه‌های عمومی است که به‌صورت سالیانه تزریق می‌شود.

وی ادامه داد: در بخش تعداد کتابخانه‌های عمومی‌های شهرستان اهواز، تعداد 31 کتابخانه در حال خدمات‌دهی به مردم هستند که این میزان تا پایان برنامه ششم باید به تعداد 41 باب برسد که با افتتاح چند کتابخانه در سال 96 بخشی از این نقیصه حل خواهد شد.

سپهر با تاکید بر اجرای برنامه‌های سند چشم‌انداز در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور عنوان کرد: ان‌شاءالله در هفته دولت کتابخانه شهدای غیزانیه به بهره‌برداری خواهد رسید و کتابخانه‌های مناطق محروم اهواز از قبیل منطقه آب و ملاشیه در صورت تامین اعتبارات عمرانی تا پایان سال‌جاری تحویل مردم شریف اهواز می‌شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار