تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۱۵۱۱۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با حضور گسترده مردم خوزستان
آیین وداع با شهید مدافع حرم در گتوند برگزار شد‌
با حضور مردم شهرهای مختلف خوزستان آئین وداع شهید مدافع حرم محمد تاج‌بخش در گتوند برگزار شد
مردم خوزستان با حضور در مراسم باشکوهی با شهید محمد تاج‌بخش نخستین شهید مدافع حرم گتوند وداع کردند.

این برنامه با حضور هزاران نفر از مردم شهرهای مختلف خوزستان از جمله گتوند، شوشتر، اهواز، عقیلی، ترکالکی، جنت‌مکان، سماله، سردشت و دزفول برگزار شد و مردم خوزستان با فرزند رشید خود وداع کردند.

در آئین وداع با شهید محمد تاج‌بخش، نخستین شهید مدافع حرم گتوند بانوان این دیار به سبک محلی برای فرزند دلیر خود عزادارای کردند و نوحه‌های جانسوز خواندند.

جمع زیادی از خانواده‌های معظم شهدای والامقام نیز در این برنامه حضور داشتند و خانواده  شهید مدافع حرم محمد تاج‌بخش را مورد تفقد قرار دادند.

جمعی از مسئولان استانی و محلی نیز در آئین وداع با شهید محمد تاج‌بخش، نخستین شهید مدافع حرم گتوند حضور داشتند و به این دلیرمرد ادای احترام کردند.

همچنین آئین استقبال از شهید محمد تاج‌بخش، نخستین شهید مدافع حرم گتوند با حضور اقشار مختلف مردم در فرودگاه بین‌المللی اهواز برگزار شد.

در این برنامه جمع زیادی از مردم شهرهای مختلف خوزستان به ویژه شهر گتوند و روستاهای این شهرستان حضور داشتند و پیکر پاک شهید محمد تاج‌بخش ر ا در برگرفتند.

جمعی از خانواده معظم شهدای مدافع حرم به ویژه دوستان شهید حمیدرضا فاطمی‌اطهر در آئین استقبال از پیکر مطهر شهید محمد تاج‌بخش حضور داشتند.

خانواده شهید الله‌رحم آقایی از شهدای گتوند، خانواده شهید حسین توکل از شهدای اهواز و خانواده شهیدان سید محمدعلی و سید یعقوب موسوی از شهدای هفتگل نیز در این برنامه معنوی حضور داشتند و به شهید محمد تاج‌بخش ادای احترام کردند.

در همین ارتباط، احمدرضا احمدی، رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران گتوند گفت: شهید محمد تاج‌بخش نخستین شهید مدافع حرم گتوند است که در منطقه صدالوعر استان تدمر سوریه به درجه رفیع شهادت نائل شد.

وی افزود: این شهید 28 ساله، مسئول عملیات تیپ حیدریون بود که در مواجه با گروه‌های تکفیری به شهادت رسید و پیکرش به خاک پاک وطن بازگشت.

شهید والامقام محمد تاج‌بخش در تاریخ 16 تیر ماه سال 1368 دیده به جهان گشود و چندی پیش برای دفاع از حرم حضرت زینب کبری(س) و حضرت رقیه(س) به سوریه رفت.

این دلیرمرد گتوندی در روز دوشنبه 16 مرداد ماه سال 1395 به همراه دوستش شهید علی عظیمی در منطقه الوعر استان تدمر سوریه به شهادت رسید و پیکر پاکش به وطن بازگشت.

شهید عباس تاج‌بخش و سردار شهید ابراهیم تاج‌بخش دایی‌های شهید محمد تاج‌بخش هستند که در سال 1365 در نبرد با لشکر بعث به شهادت رسیدند و حالا پس از 31 سال در بهشت میزبان خواهرزاده خود هستند.

همچنین عموی این شهید که شهید والامقام محمد تاج‌بخش نام دارد نیز در دوران دفاع مقدس شربت شهادت نوشید و آسمانی شد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار