تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۱۵۱۲۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس هیات: حال والیبال خوزستان خوب نیست
رییس هیات والیبال خوزستان با اشاره به مشکلات این هیات و نداشتن یک سالن برای تمرین، گفت: حال والیبال خوزستان خوب نیست و بیمار است
رییس هیات والیبال خوزستان با اشاره به مشکلات این هیات و نداشتن یک سالن برای تمرین، گفت: حال والیبال خوزستان خوب نیست و بیمار است.

سعید شاهرخی در نشست با اصحاب رسانه، در خصوص وضعیت والیبال استان، اظهار کرد: حال والیبال خوزستان خوب نیست و بیمار است. ما از روزی که ما آمدیم با مشکلاتی مواجه بوده‌ایم؛ اولین مشکل ما نداشتن سالن است و مشکل مالی نیز دیگر مشکلی است که گریبان‌گیر هیات می‌باشد، البته هیات‌ها و ورزش کشور با این مشکل مواجه هستند ولی من قبول ندارم که در استان ثروتمندی چون خوزستان زندگی کنیم و بعد این مشکلات را داشته باشیم.

وی با بیان این که تاکنون توانسته‌ایم 10 درصد از حال والیبال استان را خوب کنیم تا به تکاپو بیافتد، گفت: تاکنون موفق شده ایم مسابقات آقایان و بانوان استان را برگزار کنیم. همچنین تیم نوجوانان آقایان را به مسابقات کشوری اعزام کردیم که سوم شد و اولین جام را برای ما به دست آورد. تیم امیدهای آقایان نیز در مسابقات کشوری شرکت کرد و برای اولین بار هم سمینار آموزشی والیبال پایه و تخصصی را در استان برگزار کردیم.

رییس هیات والیبال خوزستان بیان کرد: متاسفانه نتوانستیم تیم دختران نوجوان استان را به مسابقات کشوری اعزام کنیم که به ما گفتند با توجه به این که خوزستان چندین سال است که در مسابقات این رده سنی شرکت نکرده، از دسته یک کشور به دسته سه سقوط کرده است. همچنین  از دیگر اقدامات ما برای بخش والیبال بانوان، انتخاب خانم حبیبی به عنوان نایب‌رییس هیات است. ما پنج دختر نوجوان را هم به اردوی تیم ملی معرفی کردیم که حضور آن ها در این اردو و تمرین با سایر بازیکنان در آن ها انگیزه ایجاد می‌کند.

وی عنوان کرد: همچنین هیات‌های شهرستانی را هم تا حدودی سروسامان داریم و این در حالی است که در گذشته، هیات‌ها به صورت تک نفره و فقط با رییس هیات اداره می‌شد و خود او همه‌کاره بود. ما تاکنون روسای چهار هیات آبادان، حمیدیه، رامشیر و ایذه را تغییر داده‌ایم که کادر خود را هم معرفی کرده‌اند. من به بیشترین شهرستان‌ها سرکشی کرده‌ام و همیشه پاسخگوی جامعه والیبال بوده‌ام.

شاهرخی بیان کرد: خوشبختانه کادر هیات والیبال استان بسیار قوی، تحصیلکرده و ورزشی است و تا این جا توانسته‌ایم این اقدامات را انجام دهیم.
 
وی در خصوص عدم حضور تیمی از خوزستان در لیگ برتر والیبال کشور نیز گفت: ان شاءالله بتوانیم سال آینده یک تیم لیگ برتری داشته باشیم و تا وقتی که چنین تیمی را نداشته باشیم، به نظر می‌رسد که هیچ کاری نکرده‌ایم. ارتباط خوبی با فدراسیون داریم و فدراسیون نیز از روز اول به ما بها داده است. راه سختی را در پیش داریم ولی چهار سال آینده اگر کسی به جای من رییس هیات شود، شاید کار آسانی داشته باشد.

رییس هیات والیبال خوزستان در خصوص صحبت با منطقه آزاد برای تیم‌داری در لیگ برتر والیبال کشور هم گفت: ما به دنبال تیم‌داری منطقه آزاد اروند هستیم و حتی به آقای حیدری، مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفتم که اگر می‌خواهیم تیم‌مان جزو هشت تیم برتر باشد باید سه میلیارد تومان هزینه کنیم، ضمن این که برای شروع باید بازیکنانی را هم از بیرون به خدمت بگیریم. به هر حال شرکت‌ها برای تیم‌داری کمی ترس دارند، چرا که از زمان حضورمان در لیگ برتر، فاصله زیادی ایجاد شده است ولی قول می‌دهم که با کادری که در هیات استان داریم، آن ها ضرر نخواهند کرد.

وی در ادامه عنوان کرد: تاکنون تعامل خوبی با آموزش و پرورش برای فعال شدن کمیته استعدادیابی هیات داشته‌ایم و بیشتر به دنبال آکادمی و کانون‌های والیبال هستیم. در حال حاضر آکادمی مصطفی شریفات فعال است و تمام رده‌های سنی در آن فعالیت می‌کنند. بحث دیگری که مورد اهمیت ما است، بحث آموزش است، چرا که آموزش در هر کاری حرف اول را می‌زند.

شاهرخی ادامه داد: من یک طرح دارم و هرچند که هزینه‌بر است ولی می‌دانم با اجرایی شدن آن، والیبال خوزستان منفعت بسیاری می‌برد. طرح من این است که در سطح استان به دنبال بازیکنانی با قد یک متر و 80 سانتی‌متر باشیم و آن ها را به صورت متمرکز در اهواز جمع کنیم و تمام هزینه‌های آن ها از تحصیل تا تمرین آن ها را پرداخت کنیم، به صورتی که آن ها به صورت شبانه‌روزی در همین جا متمرکز شوند.  اگر بتوانیم به طور مثال از بیست نفری که شناسایی می‌کنیم، در نهایت چهار نفرشان برای والیبال خوزستان بمانند، همین برای من کافی است.

وی در خصوص پذیرفتن میزبانی‌های کشوری نیز عنوان کرد: ما میزبانی رقابت‌های امیدهای کشور را بر عهده گرفتیم ولی هیچکسی حمایت نکرد و سالن نداشتیم و به همین دلیل اعلام کردیم که نمی‌توانیم میزبان این مسابقات باشیم. اعتقاد من این است که اگر استانی نتواند میزبانی کشوری بگیرد، در واقع کاری نکرده است و فکر می‌کنم آخرین میزبانی استان خوزستان به هفت سال پیش در رده سنی امیدها برمی‌گردد.

رییس هیات والیبال خوزستان ‌با ابراز ناراحتی و گله مندی نسبت به نداشتن سالن برای تمرین، گفت: سالن 22 بهمن واقع در ورزشگاه تختی از سال 49 به صورت مشترک در اختیار هیات والیبال و بسکتبال بود که مدیریت قبلی نتوانست آن را نگه دارد و ما سالن را از دست دادیم، البته یک خانه والیبال داریم که تحت قرارداد هیات والیبال اهواز است. به هر حال ما سالن 22 بهمن را می‌خواهیم و اکنون هیچ سالنی برای تمرین نداریم و تنها یک دفتر کار داریم. در خصوص این موضوع، بارها با مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان صحبت کرده‌ام ولی هیات بسکتبال زیر بار نرفت. به هر حال مشکلات زیاد است.

وی عنوان کرد: خوزستان نسبت به اسپانسر ضعیف است و کسی سرمایه‌گذاری نمی‌کند. با این حال، ملی حفاری با مدیریت آقای بهمنی، سهم بسیاری در ورزش استان دارد.

شاهرخی در پاسخ به این سؤال که گویا قرار است شرکت نیشکر هفت‌تپه در لیگ برتر تیم‌داری کند؟ گفت: صحبت‌هایی داشته‌ایم ولی همان طور که گفته‌ام شرکت ها برای تیم داری کمی ترس دارند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار