تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۱۵۱۲۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس محیط زیست ماهشهر:
علت دقیق بدسوزی فلرهای منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در دست بررسی است
رئیس اداره حفاظت محیط زیست بنر ماهشهر با اشاره به بدسوزی های امروز فلرهای منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: علت دقیق بدسوزی فلرهای منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در دست بررسی است
رئیس اداره حفاظت محیط زیست بنر ماهشهر با اشاره به بدسوزی های امروز فلرهای منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: علت دقیق بدسوزی فلرهای منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در دست بررسی است.

ایرج سلیمانی اظهار کرد: ساعت 12 روز پنجشنبه برق یکی از واحدهای پتروشیمی فجر قطع شد که به دلیل اینکه این پتروشیمی برق منطقه ویژه اقتصادی را تأمین می کند، این موضوع باعث شد برق تعدادی از پتروشیمی های منطقه نیز قطع شده و وضعیت خاموشی اعلام شود.

وی افزود: این مسئله موجب بدسوزی های فلرهای منطقه ویژه اقتصادی شده و آلودگی هوا را به دنبال داشت و شهروندان شاهد پراکنده شدن دود غلیظ در آسمان شهر بودند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندرماهشهر در ادامه به وجود ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در شهرستان اشاره کرد و گفت: باید با به روزرسانی به موقع این ایستگاه ها و رصد حوادث در منطقه برای حفظ محیط زیست شهرستان تلاش کنیم که هر زمان آلودگی به شهر منتقل شود با صدور اخطاریه هایی پیگیری خواهیم کرد.

سلیمانی ادامه داد: تشخیص آلودگی فلرهای امروز پتروشیمی های ماهشهر نیاز به زمان دارد و نمی توان با فوریت نظر قاطعی داد و در صورتی که قطعی برق اتفاقی بوده با تشکیل جلسات مکرر در اسرع وقت موضوع پیگیری می شود و برای رفع مشکل تلاش می کنیم اما اگر این موضوع اتفاقی نبوده و موارد دیگری در آن دخیل بوده قطعا اقدام حقوقی خواهیم داشت و با خاطیان برخورد می شود.

وی اضافه کرد: از این رو تا بررسی های نتایج اعلام شده از سوی صنایع و تشکیل جلساتی با هماهنگی استان تا روز شنبه باید صبر کرد. وی گفت : خوشبختانه دستگاه های سنجش ما نشان می دهند که درصد ترکیبات این آلودگی بالا نبوده اما بدسوزی فلرها و آلودگی مربوط به آنها در هر سطح قابل قبول نیست .

وی گفت: البته در این مورد باید نتایج بررسی جهت باد که این آلودگی به سمت دریا بوده یا به سمت شهر نیز مشخص شود که بتوان تصمیم مناسبی گرفت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندرماهشهر به موارد آلودگی گذشته صنایع در شهرستان هم اشاره کرد و گفت: موارد آلودگی دیگری نیز در گذشته در شهرستان مانند بالا رفتن دمای هوا و دیگر موارد را داشتیم که اقدامات محیط زیستی لازم انجام شد و با پتروشیمی هایی که آلودگی بیش از حد را موجب شده بودند و قادر به کنترل آن نبودند از جمله پتروشیمی فجر و تعدادی پتروشیمی دیگر با حضور مسوولان شهرستان و استان جلساتی تشکیل شد و برخورد قضایی صورت گرفت تا بتوان تبعات محیط زیستی را به حداقل رساند.

سلیمانی در پایان قول های صنایع را برای کنترل آلودگی را نتیجه بخش ندانست و اظهار کرد: با وجود تلاش های بسیار برای کاهش و کنترل آلودگی مجتمع های پتروشیمی واقع در شهرستان، مدیران صنایع برای تحقق این موضوع تنها به دادن وعده اکتفا کرده و قول های خود را در این مورد اجرایی نکردند که در صورت ادامه داشتن این وضعیت اقدامات جدی حقوقی را برای خود محفوظ می دانیم.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار