تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۱۵۱۲۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
محورهای توسعه گردشگری آبادان و خرمشهر تشریح شد
برای نخستین بار در نشستی با حضور خبرنگاران و انجمن های مردمی حافظ میراث فرهنگی، جاذبه های گردشگری خرمشهر و آبادان معرفی شد
برای نخستین بار در نشستی با حضور خبرنگاران و انجمن های مردمی حافظ میراث فرهنگی، جاذبه های گردشگری خرمشهر و آبادان معرفی شد.

 به مناسبت روز خبرنگار و و روز ملی تشکل ها و مشارکت های اجتماعی نشست دوستانه و تخصصی با اصحاب رسانه ی شهرستان های آبادان و خرمشهر و انجمن های میراث فرهنگی این منطقه در موزه آثار باستانی آبادان برگزار شد.

سجاد پاکگهر سرپرست ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خرمشهر و آبادان در این نشست تخصصی بر نقش خبرنگاران در توسعه منطقه تاکید کرد و گفت:  رسانه ها قوی ترین ابزار و خبرنگاران و انجمن ها و تشکل ها مهترین پل برای معرفی و حفاظت از آثار ارزشمند و تاریخی و جذب گرشگر و سرمایه گذار به منطقه هستند.

وی افزود: این نشست های دوستانه و تخصصی با اصحاب رسانه و انجمن های مردم نهاد در حفاظت و صیانت از آثار ارزشمند و تاریخی و شناخت جاذبه های گردشگری منطقه اهمیت بسیاری دارد چرا که می توانند با اطلاع رسانی نقش بسزایی در معرفی آنها به شهروندان داشته باشند.

در این برنامه که با هدف معرفی بناهای ثبت ملی و جاذبه های گردشگری منطقه ی آزاد اروند برگزار شده بود؛ مسئول امور پژوهشی ادارات میراث فرهنگی، شهرستانهای خرمشهر و آبادان برای نخستین بار به معرفی محورهای گرشگری در هر دو شهرستان خرمشهر و آبادان پرداخت و با توجه به تنوع جاذبه های گردشگری در منطقه، منطقه ی آزاد اروند را به مثابه ی ایرانی کوچک دانست.

نجلا درخشانی ادامه داد: در صورتی که زیرساختهای لازم برای این جاذبه های گردشگری فراهم شود، شاهد جذب حداکثری گردشگر به منطقه خواهیم بود.

وی به معرفی ویژگی های یک اثر برای ثبت در فهرست آثار ملی کشور اشاره کرد و مهمترین ویژگیهای موثر در ثبت آثار را نام برد.

مسئول امور پژوهشی ادارات میراث فرهنگی شهرستانهای خرمشهر و آبادان همچنین در خصوص طبقه‌بندی بناهای ثبتی محدوده منطقه آزاد اروند بر اساس کاربری توضیحاتی ارائه کرد.

وی آثار باقی مانده از دفاع مقدس مانند یادمان شهدا و محوطه های عملیاتی موجود در منطقه که برخی از آنها در فهرست آثار دفاع مقدس به ثبت رسیده اند را به عنوان یکی از جاذبه های ارزشمند منطقه برای جذب گردشگر معرفی کرد.

درخشانی در ادامه بیان کرد: کاربری های مختلفی از نظر شهرسازی مانند مسکونی و تجاری و اداری و غیره  در آثار ثبتی  شهرستانهای آبادان و خرمشهر وجود دارد که این مساله یک ویژگی مهم و اساسی برای ایجاد تنوع در جاذبه های گردشگری در منطقه است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار