تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۱۵۱۲۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تلاش برای جذب گردشگر در شوشتر با کمک «سرای افضل»
پی‌گیر جذب گردشگر در سرای افضل هستیم زیرا مهم‌ترین عملکرد در این سرا و همچنین شهرستان شوشتر جذب گردشگر است
بهره‌بردار بخش خصوصی سرای افضل شوشتر گفت: پی‌گیر جذب گردشگر در سرای افضل هستیم زیرا مهم‌ترین عملکرد در این سرا و همچنین شهرستان شوشتر جذب گردشگر است.  

غلام‌رضا صیادی در مورد واگذاری سرای افضل به بخش خصوصی اظهار کرد: میراث فرهنگی به دلیل نداشتن بودجه و وقت قادر به رسیدگی به بناهای تاریخی از جمله سرای افضل نیست به همین دلیل با تصمیم‌های گرفته شده این بنا به بخش خصوصی واگذار شد.  

وی ادامه داد: مشغول مرمت و اصلاح ساختمان اصلی،‌ زیرزمینی و پشت‌بام سرا هستیم تا بتوانیم بنا را سرپا نگه داریم.  

بهره‌بردار سرای افضل در مورد رسیدگی به بخش صنایع دستی هم افزود: صنایع دستی سرمایه اصلی سرای افضل است. در گذشته میراث فرهنگی به دلیل نداشتن بودجه بخش صنایع دستی را تعطیل کرده‌ بود ولی در حال حاضر که به بخش خصوصی واگذار شده است مشکل بودجه وجود ندارد.  

صیادی بیان کرد: بعد از اتمام کار مرمت و بازسازی تصمیم داریم در حوزه‌های خطاطی، معرق‌کاری، چرم، لنگ‌بافی و... که مربوط به صنایع دستی است فعالیت داشته باشیم. ضمن این‌ که حیاط پشتی سرا را نیز به نمدمالی اختصاص داده‌ایم.  

او در زمینه جذب گردشگر در شوشتر گفت: با شخصی در این زمینه همکاری داریم تا بتوانیم از این پس شاهد رفت و آمد گردشگر در این سرا هم باشیم چون جذب گردشگر نه تنها برای سرا بلکه برای شهرستان شوشتر نیز حایز اهمیت است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار