تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۱۵۱۲۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دبیراتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران:
ایران بین ۱۰ کشور برتر دنیا در حوزه پهپادها قرار دارد
دبیر اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران گفت: ایران در بحث پهپادها در میان ۱۰ کشور برتر دنیا قرار دارد
دبیر اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران گفت: ایران در بحث پهپادها در میان ۱۰ کشور برتر دنیا قرار دارد.

حامد سعیدی پیش از ظهر شنبه در کارگاه آموزشی هواپیماهای بدون سرنشین( پهپاد)، گفت: خوشبختانه کشورما در طی چند سال گذشته در موضوع پهپادها پیشرفت های فراوان داشته و امروز قوانین مثبتی در این راستا وجود دارد.

وی ادامه داد: تا امروز ۲۵۰۰ نفر در سامانه پهپادها ثبت نام کرده و تشکیل پرونده داده اند و ۲۵۰۰ نفر دیگر نیز در انتظار نام نویسی هستند.

دبیراتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در میان ۱۰ کشور برتر دنیا در حوزه پهپاد قرار دارد و به طور حتم با ادامه این مسیر جایگاه بهتری به کشور خواهد داد.

سعیدی یادآور شد: خوشبختانه امروز پهپادهای غیر نظامی در عملیات های هوایی به رسمیت شناخته شده و شاهد فعالیت های گسترده در حوزه های مختلف هستیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به الزامات قانونی استفاده از پهپادها نیز گفت: هماهنگی های لازم با دستگاه های مختلف امنیتی انجام شده و شرکت های دارای صلاحیت می توانند در این حوزه فعالیت داشته باشند.

عضو هیات مدیره اتحادیه هوایی و فضایی ایران با بیان اینکه متناسب با شرایط منطقه اجازه استفاده از پهپاد داده می شود، گفت: باید تمامی فعالیت ها با یک روال استاندارد باشد و الزامات امنیتی مناطق مختلف برای استفاده از پهباد مدنظر قرار داده شود.

سعیدی ادامه داد: استان فارس در این خصوص پیشگام است و در حوزه نقشه برداری هوایی، صدا و سیما و... فعالیت هایی انجام شده و از طرفی از ورود شرکت های بدون صلاحیت نیز جلوگیری می شود.

دبیر اتحادیه هوایی و فضایی ایران تاکید کرد: پلاک گذاری پرنده ها از امروز در شیراز آغاز شد و پرنده های دارای پلاک در سامانه جامع کشوری مشخص هستند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار