تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۱۵۱۲۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مناطق زیبای اندیکا ؛مغفول مانده از زیرساخت‌های گردشگری
مناطق زیبا و بکر گردشگری شهرستان اندیکا در استان خوزستان با داشتن ظرفیت های منحصر به فرد گردشگری نیازمند توجه بیشترمسئولان است
عضو شورای اسلامی بخش چلو شهرستان اندیکاگفت: مناطق زیبا و بکر گردشگری شهرستان اندیکا در استان خوزستان با داشتن ظرفیت های منحصر به فرد گردشگری نیازمند توجه بیشترمسئولان است.

امامقلی صادقی روز شنبه اظهارکرد: بخش چلو در شهرستان اندیکا به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی از طبیعت بکر و چشم انداز های زیبای طبیعی برخوردار است اما متاسفانه برنامه خاصی برای معرفی و استفاده از این ظرفیت ها توسط مسئولان مربوطه تدوین نشده است.

وی افزود : کوه چهار فصل پوشیده از برف کینو، منطقه ییلاقی اینوک، باغ های متنوع کتک، چشمه های روان و باغ های تنگ سرد للر، آبشارتنگ مازر، آبشار موری، چشمه شکار، منطقه شلا، تاکستان طبیعی شیمبار، باغ های منطقه کمفه، چشمه ها و سنگ نوشته های شیرین آب،منطقه زیارتی صالح ابراهیم، بابازاهد چلو و بسیاری از جاذبه های گردشگری این بخش فاقد شناسنامه و زیرساخت های گردشگری هستند.

عضو شورای اسلامی بخش چلو شهرستان اندیکا ادامه داد:بی شک توسعه صنعت توریسم باعث رونق اقتصادی و اشتغال زایی در منطقه می شود و نیاز است مسئولان مربوطه به این منطقه توجه بیشتری داشته باشند.

سرپرست میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اندیکا در این باره گفت: مطالعات بیشتر آثار تاریخی بخش چلو تهیه شده و جهت ثبت ملی به استان ارسال شده اما برخی از جاذبه های طبیعی در حوزه استحفاظی محیط زیست هستند که نیاز است از آن طریق پیگیری شود.

ایوب سلطانی افزود:تا زمانی که زیرساخت های گردشگری در شهرستان اندیکا فراهم نشود نه تنها در اقتصاد منطقه تاثیر مثبتی ندارد بلکه باعث تخریب مناطق طبیعی نیز می شود.

وی ادامه داد: توسعه صنعت گردشگری در بخش چلو نیازمند یک نگاه ویژه استانی است چرا که در بحث گردشگری قریب 32نهاد اجرایی باید با هم همسو باشند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان اندیکا نیز اظهار کرد: یخچال های بی نظیر کوه کینو، لاله های واژگون تاراز، آبشارموری، دشت شیرین بهار بدون شک از زیبایی های منحصر به فرد استان وحتی کشور هستند.

وحید شالویی افزود: طرح مطالعاتی و شناسنامه دار کردن این آثار طبیعی امسال به استان ارسال شده است اما روند اجرایی ثبت ملی آنها نیازمند زمان بیشتری است.

شهرستان اندیکا دارای سه بخش مرکزی، آبژدان و چلو می باشد.

بخش چلو شهرستان شهرستان اندیکا با جمعیتی بالغ بر 15هزار نفر در شمال شرق خوزستان قرار دارد.

این منطقه به دلیل شرایط آب و هوایی بسیار مناسب یکی از سرسبزترین و زیباترین مناطق کشور با چشم اندازهای منحصر به فرد است که به دلیل نبود زیر ساخت برای گردشگری مغفول مانده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار